Trwa ładowanie...
11-10-2005 11:29

Jazda nowym Focusem

Jazda nowym Focusem
d1409wt
d1409wt

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8322/focus-2004-jazda-01.jpg',600,425) ) |
| --- | Długo komentowano stylistykę nowego Focusa, jego gamę silników, poziom wyposażenia. Nam dane było odbyć jazdy kilkoma jego wersjami, a odniesione wrażenia tylko w części pokrywają się z oczekiwaniami…Generalnie rzecz ujmując, Focus najmniej nas zaskoczył właściwościami jezdnymi, a najbardziej swą powierzchownością. Nowy Focus zdecydowanie wart jest jednak uwagi zwłaszcza tych, którzy widzą w nim tylko zachowawcze zmiany wobec poprzednika.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8322/focus-2004-jazda-02.jpg',600,405) ) |
| --- | Jako że sprzedawany wciąż Focus był niewątpliwym sukcesem firmy (na całym świecie sprzedano aż 4 miliony jego egzemplarzy) nie dziwi, że projektanci z niezwykłą ostrożnością podeszli do zadanie zaprojektowania następcy. Przyznać jednak trzeba, że ten umiar wyszedł na dobre, bo powstrzymano się od ryzykownych poszukiwań twórczych, a skoncentrowano na rzeczywistych korektach, poprawkach. I tak, o czym przekonać się można widząc nowego Focus na własne oczy, jest on od swego poprzednika znacznie smuklejszy, lżejszy optycznie, zgrabniejszy. Zwłaszcza wersja trzydrzwiowa w pełni odpowiada oczekiwaniom, jakie pokłada się w aucie o sportowych ambicjach.

d1409wt

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8322/focus-2004-jazda-03.jpg',600,450) ) |
| --- | Powiększenie optyczne nie jest li tylko wynikiem zabiegów stylistycznych, a odzwierciedla rzeczywiste zmiany. W porównaniu z obecnie produkowanym modelem, nowy Ford Focus ma o 25 mm dłuższy rozstaw osi i o 40 mm szerszy rozstaw kół, dzięki czemu nieznacznie powiększyło się wnętrze. Przestrzeń bagażowa urosła o 10% i ma teraz pojemność 385 litrów. Zmiany te powitają z uznaniem polskie rodziny, dla których kompaktowy Focus musi często spełniać zadania auta rodzinnego. Większy rozstaw osi i kół ucieszy też zapewne nieobciążonych rodziną, za to żądnych przygód kierowców, którzy zechcieliby swym pojazdem choć trochę poszaleć na drodze. Poprzednik nowego Focus był chwalony za ponadprzeciętne właściwości jezdne, szerzej rozstawiony następca z pewnością nie rozczarowuje. Focus bardzo pewnie trzyma się drogi, pokornie też znosi wołające o pomstę dziury na polskich drogach.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8322/focus-2004-jazda-06.jpg',600,450) ) |
| --- | Skoro auto doskonale trzymać się będzie drogi, to chyba nie ma większego sensu któryś ze słabszych, odziedziczonych po poprzedniku silników benzynowych o pojemnościach: 1,4 litra (80 KM) i 1,6 litra (100 KM). Prawdę rzekłszy, nie testowaliśmy ich nawet w nowym Focusie. Przejechaliśmy się za to oboma silnikami dwulitrowymi: benzynowym i dieslem. Obie jednostki dostarczyć mogą bardzo silnych wrażeń, a wybór zależy raczej od osobistych preferencji i przewidywanego przebiegu eksploatacji. Silnik benzynowy o mocy 145 KM nie rozczarowuje, ale diesel o tej samej pojemności i mocy 136 KM wydaje się oferować więcej… Słabszy o 9 KM ma prawie dwukrotnie większy moment obrotowy (320 Nm), więc można nim jeździć dynamicznie bez konieczności redukowania biegów. Oferowane w Fokusach sześciobiegowe manualne skrzynie biegów nie dają się w pełni wykorzystać podczas jazdy po polskich drogach. …Skoro nie jesteśmy w stanie jechać długo przy stałej prędkości, co umożliwiałoby dobór najbardziej ekonomicznego biegu.

d1409wt

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8322/focus-2004-jazda-05.jpg',600,403) ) |
| --- | Nowy Focus ma bardziej elegancką linię, jest większy i pojemniejszy od poprzednika, doskonale trzyma się drogi i wyposażyć go można w dobre dynamiczne silniki. Czy ma więc jakieś wady? Pewnym mankamentem jest wygląd wnętrza auta, które w wersjach popularnych (nie Ghia) niemal w całości pokryte jest twardymi, nieco nazbyt skromnie wyglądającymi plastikami. Na pociechę trzeba powiedzieć, że zrezygnowano ze śmiałych, asymetrycznych ukośnych linii, a postawiono na przejrzysty, prosty układ poszczególnych elementów (szczególnie wyraźnie widać tę zmianę przy porównaniu środkowych paneli).
Reasumując, Focus jest autem z pewnością ciekawym, którego pojemne wnętrze, oraz więcej niż dobre właściwości jezdne skuszą niejednego kierowcę. By jednak poczuć, że ma się auto naprawdę fajne, trzeba zdecydować się na lepszą niż podstawowa wersję silnikową i wyposażenia.

d1409wt
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1409wt
Więcej tematów