Jazda nowym autem bez zmartwień i strat? Jest na to sposób

Oczekiwania i potrzeby użytkowników zmieniają się dynamicznie. Ewoluuje też rynek. Motoryzacja nie jest tu wyjątkiem, a raczej sztandarowym przykładem zachodzących zmian. Jednym z przykładów jest sposób, w jaki obecnie "nabywamy" nowe samochody.

Fiat 500
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Mateusz Żuchowski

W dobie rozwijającej się mobilności wygoda i niezależność, a także minimalizacja ponoszonych kosztów, stają się wartościami nadrzędnymi. Zamawianie transportu przez aplikacje, wypożyczanie auta na minuty - to wszystko już znamy. Przyszedł czas na kolejny krok: długoterminowy wynajem auta bez konieczności wychodzenia z domu. Taką usługę wprowadza na polski rynek firma Carsmile.

- Wynajem abonamentowy to najbardziej ekonomiczny i najwygodniejszy sposób użytkowania auta. Nie dotyczą nas koszty utraty wartości pojazdu, ubezpieczenia czy serwisu. Dostajemy wybrane nowe auto, w pełni bezpieczne i zaawansowane technologicznie, które możemy zmieniać co 2-3 lata. Zupełnie jak telefon - mówi Michał Knitter, współzałożyciel i wiceprezes Carsmile.

Obraz
© Materiały prasowe | Nissan

Jak to działa i jak wyglądają opłaty? Na internetowej platformie usługodawcy wybiera się model auta, jego wyposażenie, czas trwania umowy i wysokość raty. Po podpisaniu umowy - co także odbywa się on-line - samochód jest przygotowywany do odbioru osobistego lub dostarczenia pod wskazany adres. Czas oczekiwania zależy oczywiście od wybranego modelu i jego konfiguracji. Tutaj usługodawca zapewnia pełną swobodę - w ofercie znajdują się wszystkie marki, jakie dostępne są obecnie na rynku, z pełnym zakresem wyposażenia.

Od momentu otrzymania pojazdu klienta obowiązuje wyłącznie stała miesięczna rata i opłata za przejechane kilometry. W ramach tego klient otrzymuje ubezpieczenie, serwis i opony (wraz z wyminą i przechowywaniem).

Jak zatem prezentują się realne koszty? Sprawdziliśmy to na kilku popularnych modelach o różnej charakterystyce.

Mały miejski Fiat 500: opłata miesięczna - 592 zł + 23 gr/km
Kompaktowy Ford Focus: opłata miesięczna - 940 zł + 53 gr/km
Wygodny Nissan Qashqai: opłata miesięczna - 958 zł + 40 gr/km
Solidny SUV Volvo XC40: opłata miesięczna - 1719 zł + 72 gr/km
Komfortowy Mercedes GLC: opłata miesięczna - 1791 zł + 58 gr/km

Obraz
© Materiały prasowe | Ford

Wysokość miesięcznej raty można ustawić samodzielnie zmieniając na platformie wersję wyposażenia czy długość obowiązywania umowy (od roku do pięciu lat).

Dlaczego wynajem auta jest tak korzystny? Zaletą nie do przecenienia jest ogromna wygoda - użytkownik nie martwi się o przedłużanie ubezpieczenia, naprawy, serwis czy nawet dwa komplety opon, które zapewnia Carsmile. Niemniej istotne w tym przypadku są realne wydatki związane z jego nabyciem i użytkowaniem od momentu zakupu do jego sprzedaży.

Mercedes GLC
© Autokult.pl | Marcin Łobodziński

- Uwzględniając koszty rejestracji, paliwa, ubezpieczenia, przeglądów, wymiany opon, a przede wszystkim utraty wartości, okazuje się, że średnio w ciągu trzech lat auto kosztuje nas około 75 proc. ceny katalogowej - podaje Jakub Dasiewicz, analityk marki.

Ograniczając tym samym straty związane ze spadkiem wartości auta, a także omijając jednorazowy wydatek na zakup samochodu, osoba decydująca się na najem oszczędza podwójnie. Czy praktyka już tak dobrze znana na Zachodzie przyjmie się także w Polsce? Czas pokaże.

Wybrane dla Ciebie
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła