Trwa ładowanie...
Moto Target
09-09-2016 16:59

Japońskie samochody nie zawsze z Japonii

Japońskie samochody nie zawsze z JaponiiŹródło: zdjęcie producenta
d1xrx10
d1xrx10

Japońskie samochody długo nie cieszyły się popularnością na rynku amerykańskim, głównie z uwagi na stonowaną stylistykę i kompaktowe rozmiary. Aby temu zaradzić, 43 lata temu w Kalifornii Toyota powołała do życia studio projektowe, które miało tworzyć auta trafiające w gust mieszkańców USA.

Studio Calty Design Research było pierwszym biurem projektowym na terenie USA, które należało do japońskiego producenta samochodów. Na swoim koncie ma wiele ciekawych aut, takich jak Hilux z 1979 r., druga generacja Celiki czy trzecia modelu Soarer, znanego także jako Lexus SC 400. Calty Design stworzyło też wnętrze modelu Previa. By podołać projektowi od strony technicznej, japońscy inżynierowie musieli przechylić silnik i umieścić go centralnie, między przednią i tylną osią. W efekcie powstał samochód o futurystycznych jak na owe czasy kształtach.

Wśród nowszych modeli, które są dziełem amerykańskiego studia, znajdziemy Priusa (1997), RAV4 (2001), FJ Cruiser (2003), koncepcyjne Lexusy LF-X i LF-C (2003-2004) oraz wnętrze nowego GS. Placówka obecnie zajmuje się projektami karoserii, wnętrz, felg, kolorów nadwozia oraz wzorów tapicerki. Najnowszymi autami z Calty Design są Toyota C-HR, Lexus LC i koncepcyjna Toyota FT1, będąca zapowiedzią nowej Supry.

W ostatnim z wymienionych pojazdów zastosowano liczne krzywizny, przetłoczenia i długą maskę z widocznym z zewnątrz silnikiem. W środku znajdziemy dwa wyświetlacze - przezierny oraz dodatkowy na szczycie kierownicy. Auto powstaje przy współpracy z BMW.

d1xrx10

Źródło: Mototarget.pl

ll

d1xrx10
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1xrx10
Więcej tematów