Japoński atak na Le Mans
Już w najbliższy weekend startuje najstarszy w historii motoryzacji i najbardziej prestiżowy wyścig wytrzymałościowy. Chodzi o 24-godzinne zmagania na torze w Le Mans. Po ponad 19 latach przerwy na francuski tor wraca Mazda.
W tegorocznej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans, w którym odniosła zwycięstwo w 1991 roku, pierwszym i jedynym pojazdem z silnikiem rotacyjnym. Jak na razie Mazda nie będzie startować w samym wyścigu, jednak pokaże swoją wizję wyścigówki przyszłości. Sportowe coupe Mazda RX-8 Hydrogen RE dostępne będzie jako samochód demonstracyjny podczas wydarzenia "Le Mans vers le future" (Le Mans ku przyszłości).
W nawiązaniu do pamiętnego zwycięstwa z 1991 roku, kierowcą modelu RX-8 będzie Yojiro Terada, uczestnik 29 wyścigów Le Mans, w tym 16 samochodem Mazda, członek oficjalnego zespołu, który 19 lat temu stanął na podium.
"Le Mans ku przyszłości" to pierwsze z cyklu wydarzeń związanych z wyścigiem. Będzie obejmować prezentację kilku samochodów z alternatywnym napędem (elektrycznym, hybrydowym, zasilanych gazem ziemnym lub wodorem). Mazda RX-8 Hydrogen RE wyposażona jest w dwupaliwowy (benzyna/wodór) silnik rotacyjny, który jest wyjątkowo wydajny przy spalaniu wodoru, bez emisji szkodliwych substancji. Obecnie ten model jest dostępny w leasingu w Japonii i Norwegii.