Japońska ofensywa
W 2010 roku firma Mitsubishi Motors zamierza sprzedać w Polsce 10 000 samochodów. Chce tego dokonać dzięki nowym wersjom Outlandera i kolejnej kompaktowej terenówce o nazwie RVR.
W połowie roku na polskim rynku zadebiutuje nowy kompaktowy pojazd klasy crossover z dwoma całkowicie nowymi jednostkami napędowymi. Europejska premiera nowego pojazdu odbędzie się podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Japońska wersja nowego crossovera, którą nazwano Mitsubishi RVR, będzie dostępna w salonach w kraju kwitnącej wiśni już od lutego 2010 r.
O nowym samochodzie wiadomo na razie bardzo niewiele. Jego konstrukcja bazuje na najnowszej wersji globalnej platformy "Project Global" firmy MMC i niezwykle dobrze przyjętym pojeździe koncepcyjnym 2007 Concept-cX.
RVR obrazuje istotne zmiany w strategii Mitsubishi Motors. Auto ma zadanie zmienić wizerunek firmy słynącej do tej pory z produkcji pojazdów terenowych i SUV na image producenta przyjaznych środowisku aut osobowych i pojazdów klasy crossover. Oczywiście, firma nie przestanie produkować prawdziwych terenówek, takich jak Pajero czy L200.
Natomiast w pierwszym kwartale 2010 r. w polskich salonach Mitsubishi pojawią się kolejne wersje nowego Outlandera, który zadebiutował w listopadzie tego roku. W ofercie znajdzie się Outlander z nową benzynową 2-litrową jednostką napędową o mocy 147 KM, napędem na 1 oś i 5-biegową manualną skrzynią biegów oraz 6-biegową CVT. Do salonów trafi też auto z benzynowym silnikiem 2.4 l. o mocy 170 KM z przekładnią CVT a także z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym 2.2 DID o mocy 156 KM i dwusprzęgłową skrzynią biegów TC-SST.