Japończyk z jadem węża
Nissan GT-R to wyjątkowy samochód, Jest o połowę tańszy od Porsche 911 Turbo, a jednak wygrywa z niemieckim supersamochodem na torze Nurburgring.
Seryjny GT-R wyposażony jest w zupełnie nowy, budowany ręcznie silnik z serii VR. Jest to jednostka V6 o pojemności 3,8 litra z podwójnym doładowaniem, o mocy 480 KM (353 kW) rozwijanej przy 6400 obr/min. i maksymalnym momencie obrotowym 588 Nm dostępnym w zakresie od 3200 do 5200 obr/min. Specjaliści z oddziału Cobra Technology & Lifestyle wyszli jednak z założenia, iż moc można zawsze zastąpić jeszcze większą mocą. Tak właśnie powstał pakiet COBRA N+, który pozwala podnieść moc silnika do 550 KM, a maksymalny moment obrotowy do 680 Nm. Zmiany objęły także układ wydechowy, w którym zastosowano metalowy katalizator. Nissan GT-R COBRA N+ rozpędza się od 0 do 100 km/h poniżej 3,5 sekundy i potrafi osiągnąć aż 320 km/h.
To jednak nie wszystko. W planach jest bowiem opracowanie kolejnego pakietu COBRA N+ RACE PERFORMANCE, który podniesie moc silnika do 620 KM, a maksymalny moment obrotowy do 800 Nm!
Pakiet COBRA N+ będzie dostępny dla europejskich klientów wiosną przyszłego roku.
Źródło: Mototarget