Japończyk o europejskich rysach - Daihatsu Mira Gino
Daihatsu Mira Gino | [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8220/mira-gino-daihatsu-01.jpg',600,404) ) |
| --- | Czy widzicie wyraźnie europejskie rysy modelki, która zdobi podobiznę debiutującego właśnie w Japonii nowego modelu Daihatsu Mira Gino? To nie przypadek, bo ten samochód ma – wedle Japończyków – wyraźnie europejski sznyt! …Czasem ciekawie jest podpatrzeć, jak z odległej perspektywy postrzegany jest nasz styl.
Daihatsu przygotował nowy model swego mikro vana wzorując się na kultowym brytyjskim Mini Morisie, który w dużym stopniu ukształtował nowoczesną koncepcję małego samochodu. W samym fakcie, że producent podpatruje czyjeś poczynania nie ma oczywiście nic nowego, ale z europejskiej perspektywy dziwić może, odwaga cywilna, czy raczej pokora, z jaką Daihatsu przyznaje się do podpatrywania klasyków. Daihatsu Mira Gino będzie modelem typowym dla swej marki, bo małym i ekonomicznym – wprost idealnym do zatłoczonych metropolii.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8220/mira-gino-daihatsu-02.jpg',598,448) ) |
| --- | Specjalizacja Daihatsu w maluszkach wynika z długiej tradycji firmy. Począwszy bowiem od 1930 roku produkowała ona trójkołowce. Po przejęciu zaś w 1967 roku przez Toyotę, rola specjalisty od „wagi muszej” utrwaliła się na dobre. W Polsce bardzo dobrze sprawdzał się w latach 80. model Charade, bo był jednym z najmniejszych samochodów z tak pożądanym w czasach reglamentacji paliwa silnikiem wysokoprężnym. Daihatsu cały czas specjalizuje się w produkcji małych aut miejskich przeznaczonych głównie na rynek japoński, oraz projektowaniem i produkcją silników małolitrażowych na potrzeby Toyoty. Daihatsu zaprojektowało miedzy innymi silnik benzynowy do Toyoty Yaris.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/pjpeg/8220/mira-gino-daihatsu-03.jpg',482,242) ) |
| --- | Daihatsu Mira Gino ma powierzchowność przypominającą Mini Morisa, ale w zmienionych proporcjach wymuszonych przeznaczeniem jako mikro van. Auto jest więc wyższe i mierzy 1515 mm. Napędza je bardzo mały, ale stosunkowo dynamiczny silniczek. Z pojemności skokowej 0,66 litra uzyskano moc maksymalną aż 58 KM. Ten trzycylindrowy silniczek współpracuje z czterobiegową skrzynią automatyczną. Co ciekawe, auto dostępne jest z napędem na dwa przednie, lub wszystkie cztery koła. Połączenie bardzo niewielkich rozmiarów auta napędzanego małolitrażowym silniczkiem z automatyczną skrzynia biegów i napędem na cztery koła uzmysłowić może dystans oferowanego poziomu technicznego aut oferowanych w Japonii i Europie. Choć Daihatsu reprezentowane jest w Europie, to nie przewiduje się sprzedawania tu modelu Mira Gino.