James Bond bez motoru?
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8449/r1200-bmw-01.jpeg',550,406) ) |
| --- | BMW poinformowało właśnie, że zaprzestaje produkcji motorów typu criuser, z których najsłynniejszym, R 1200, podróżował sam James Bond. Z zasady nie podajemy w tym serwisie informacji dotyczących motocykli, jednak ta wiadomość jest ciekawa, bo dotyczy nie tylko motocykli, ale i całości produkcji marki BMW.
Jako, że balansowanie na dwóch kółkach nie licuje, naszym zdaniem, z godnością dorosłego mężczyzny, motocykle nie pojawiają się w serwisie motoryzacyjnym Wirtualnej Polski . ...Nawet te, którym sławy przydał James Bond, w każdym z odcinków niestrudzenie broniący ludzkości przed knowaniami komunistów, fundamentalistów, terrorystów, itd. Jednak, decyzja o zaprzestaniu produkcji przez BMW cruiserów jest dość wymowna. Dlaczegóż producent przestaje produkować model, który – zdaniem BWM „odniósł spektakularny sukces w swoim segmencie, konkurując min. z motocyklami produkowanymi przez Harleya Davidsona.” Przez lata całe BMW produkowało kolejne modele typu cruiser: BMW Independent, BMW Montauk i BMW R 1200 CL.
| [
]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8449/r1200-bmw-02.jpeg',550,406) ) |
| --- | Wprawdzie BMW nie wyjaśnia powodów swej decyzji, ale można chyba domniemywać, że odpowiada ona konsekwentnie obranemu kursowi, co do wyrazistości wizerunku marki BMW. ...Który z roku na rok staje się coraz bardziej dynamiczny, drapieżny, sportowy – co widać przy każdej kolejnej odsłonie nowego modelu samochodu. Najwyraźniej więc, stateczny cruiser prezentował się zbyt statecznie, by firma chciał nadal się nim chwalić. Tych wszystkich, którym żal odchodzącego modelu informujemy, że wciąż jeszcze można go jeszcze kupić – cena wynosi około 60 tys zł.
Warto przy tej okazji przypomnieć, że BMW rozpoczęło swą działalność w 1917 roku od produkcji silników samolotowych, zaś pierwszy motocykl tej marki powstał w 1923 roku. W nowootwartej fabryce BMW w Eisenach rozpoczęto produkcję „R32” –motocykla, który dzięki dwucylindrowemu silnikowi o pojemności niespełna pół litra rozwijał prędkość 95 km/h. Przez 3 pierwsze lata produkcji sprzedano 3 tys motocykli. Pierwszy samochód w historii BMW zbudowano dopiero w 1928 roku, a był nim Dixi - model na licencji brytyjskiego Austina, produkowany również w USA jako Bantam i w Japonii jako Datsun. Dixi, nazwany BMW 3/15 miał silnik o pojemności 743 cm3, i rozwijał moc maksymalną 15 KM.