Jakie auto dla firmy?
Ponad sześćdziesięciu członków Stowarzyszenia Kierowników Flot Samochodowych wzięło udział w teście, mającym wyłonić najodpowiedniejsze samochody dla firm. Najlepiej radziły sobie auta Grupy Volkswagena, Hyundai-Kia, a także Peugeota.
Przez trzy dni uczestnicy „Prawdziwego Testu Flotowego” testowali 35 pojazdów sklasyfikowanych w kilku grupach. Każdy z samochodów pokonał trasę 43 kilometrów w terenie zabudowanym i niezabudowanym. Jurorzy przede wszystkim brali pod uwagę koszty związane z używaniem aut w firmie, ale brali także pod uwagę czynniki takie jak wielkość przestrzeni bagażowej, zawieszenie, działanie podzespołów, a także komfort jazdy i załadunku.
W przypadku ceny, by stworzyć jak najlepsze odniesienie do rzeczywistego użytkowania samochodu w firmie, zliczono cenę zakupu, serwisu na dystansie 120 tysięcy kilometrów, a także wartość rezydualną, czyli po okresie jego używania.
Dwa pojazdy - Peugeot Partner i Kia Cee’d - obroniły pierwsze pozycje w swoich klasach wywalczone przed rokiem. Co ciekawe, żadne z trzech biorących udział w teście aut koreańskich nie zajęło niższego miejsca niż drugie. Biorąc pod uwagę wszystkie segmenty, najlepsze noty od opiekunów flot jeśli chodzi o własności użytkowe otrzymał Ford Mondeo. Co ciekawe, żaden pojazd nie wywalczył pierwszej pozycji zarówno w ocenie kosztów jak i opinii fleet managerów.
WYNIKI TESTU:
segment B (małe auta kompaktowe): 1. Škoda Fabia
- Kia Venga
- Ford Fiesta Auta nominowane: Fiat Punto Evo, Opel Corsa, Peugeot 207, Renault Clio, SEAT Ibiza.
segment C (duże auta kompaktowe)
- Kia cee'd
- Hyundai i30
- Volkswagen Golf. Auta nominowane: Opel Astra, Peugeot 308, Renault Megane, Škoda Octavia.
segment D:
- Škoda Superb
- Volkswagen Passat
- Ford Mondeo Auta nominowane: Citroën C5, Opel Insignia, Peugeot 5008, Renault Laguna.
małe dostawcze (kombivany):
- Peugeot Partner
- Volkswagen Caddy
- Citroën Berlingo Auta nominowane: Fiat Doblo, Ford Tourneo Connect.
duże dostawcze:
- Volkswagen Crafter
- Opel Vivaro
- Fiat Ducato
tb/