Trwa ładowanie...
17-12-2010 15:50

Jakie auta lubią kierowcy?

Jakie auta lubią kierowcy?Źródło: Jakub Wielicki
d1u6y09
d1u6y09

Ford i Honda zwyciężyły w przeprowadzonym przez firmę J.D. Power and Associates badaniu amerykańskich klientów pod kątem ich przywiązania do użytkowanej marki samochodu. Obie firmy uzyskały najwyższy wśród 34 sklasyfikowanych w rankingu marek wynik 62%.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W badaniu uwzględniono udział tych użytkowników nowych samochodów, którzy wybrali model tej samej marki co wcześniej.

Oto lista marek, które uzyskały wynik lepszy niż średnia dla całej branży (48%):
- Ford: 62%
- Honda: 62%
- Hyundai: 60%
- Lexus: 60%
- Toyota: 60%
- Mercedes-Benz: 59%
- Kia: 58%
- Subaru: 57%
- Nissan: 54%
- BMW: 53%
- Chevrolet: 52%

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Największy awans na liście osiągnęła marka Kia, która poprawiła zeszłoroczny wynik aż o 21 pp.

d1u6y09

Amerykańscy specjaliści podkreślają, że w porównaniu z analogicznym rankingiem sprzed roku średni wynik dla całej branży pozostał na tym samym poziomie (48%). W roku bieżącym 16 z 34 sklasyfikowanych graczy poprawiło swoje notowania sprzed roku, 14 zanotowało spadek, natomiast czterech miało wynik bez zmian. Porównując najnowszy ranking z wynikami lat poprzednich widać, że dla Amerykanów coraz większe znaczenie ma fakt, aby wybrany przez nich model gwarantował kierowcy "frajdę". Z drugiej strony wydaje się, że ogólnie czynnikiem mającym mniejsze niż dotychczas znaczenie z punktu widzenia utrzymania klienta ma cena, za jaką w przyszłości będzie można sprzedać swoje auto jako używane.

Badanie przeprowadzono w roku bieżącym na próbie ponad 120 000 amerykańskich użytkowników nowych aut. W tej grupie znalazło się około 80 000 tys. osób, których poprzedni samochód też został kupiony na rynku pierwotnym.

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj