Jakie auta lubią kierowcy?
Ford i Honda zwyciężyły w przeprowadzonym przez firmę J.D. Power and Associates badaniu amerykańskich klientów pod kątem ich przywiązania do użytkowanej marki samochodu. Obie firmy uzyskały najwyższy wśród 34 sklasyfikowanych w rankingu marek wynik 62%.
W badaniu uwzględniono udział tych użytkowników nowych samochodów, którzy wybrali model tej samej marki co wcześniej.
Oto lista marek, które uzyskały wynik lepszy niż średnia dla całej branży (48%):
- Ford: 62%
- Honda: 62%
- Hyundai: 60%
- Lexus: 60%
- Toyota: 60%
- Mercedes-Benz: 59%
- Kia: 58%
- Subaru: 57%
- Nissan: 54%
- BMW: 53%
- Chevrolet: 52%
Największy awans na liście osiągnęła marka Kia, która poprawiła zeszłoroczny wynik aż o 21 pp.
Amerykańscy specjaliści podkreślają, że w porównaniu z analogicznym rankingiem sprzed roku średni wynik dla całej branży pozostał na tym samym poziomie (48%). W roku bieżącym 16 z 34 sklasyfikowanych graczy poprawiło swoje notowania sprzed roku, 14 zanotowało spadek, natomiast czterech miało wynik bez zmian. Porównując najnowszy ranking z wynikami lat poprzednich widać, że dla Amerykanów coraz większe znaczenie ma fakt, aby wybrany przez nich model gwarantował kierowcy "frajdę". Z drugiej strony wydaje się, że ogólnie czynnikiem mającym mniejsze niż dotychczas znaczenie z punktu widzenia utrzymania klienta ma cena, za jaką w przyszłości będzie można sprzedać swoje auto jako używane.
Badanie przeprowadzono w roku bieżącym na próbie ponad 120 000 amerykańskich użytkowników nowych aut. W tej grupie znalazło się około 80 000 tys. osób, których poprzedni samochód też został kupiony na rynku pierwotnym.