Jaka będzie Panamera?
Na pierwszych zdjęciach szpiegowskich widoczne jest całe wnętrze Porsche Panamery, łącznie z najmniejszymi detalami. Ekskluzywna deska rozdzielcza przeładowana jest różnego rodzaju przyciskami, które swym rozmieszczeniem nawiązują do projektu telefonu komórkowego firmy Vertu.
Według wstępnych ustaleń, sportowa limuzyna otrzyma w standardzie napęd na tylną oś, natomiast w opcji będzie można zamówić wersję z napędem na cztery koła. Podstawowym silnikiem Panamery będzie jednostka V8 o pojemności 4,8 litra, osiągająca moc około 400 KM. Najmocniejszy wariant – Panamera Turbo ma mieć pod maską 520 KM i osiągać ponad 300 km/h.
Panamera dostępna będzie także w wersji z napędem hybrydowym, dzięki czemu - według zapewnień Porsche - samochód spali nie więcej niż 9 litrów paliwa na 100 kilometrów.
Nowy układ napędu hybrydowego powstał w oparciu o istniejący już system Porsche Cayenne Hybrid i będzie składał się z baterii umieszczonej w przedziale bagażowym oraz dodatkowego sprzęgła i silnika elektrycznego. Taki układ pozwoli na jazdę tylko na silniku benzynowym (w sportowym stylu) lub tylko na silniku elektrycznym (zerowa emisja spalin).
W momencie debiutu w 2009 roku, Panamera dostępna będzie z benzynowymi jednostkami napędowymi, a hybryda pojawi się na rynku kilka miesięcy później. Rocznie powstawać ma 20 tysięcy sztuk, z czego 35 procent trafiać ma na rynek USA.
Źródło: Carscoop, Mototarget