Jak pojechać do Disneylandu ...z Renault?
Już po raz trzeci dzieci, które zakwalifikowały się do międzynarodowego finału międzynarodowego konkursu “Bezpieczeństwo dla wszystkich”, spotkały się w podparyskim Disneylandzie. Klasa 4B ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Głownie reprezentowała Polskę.
Konkurs towarzyszy co roku akcji poświęconej propagowaniu bezpieczeństwa wśród dzieci. Akcja polega na przygotowywaniu materiałów dydaktycznych i rozsyłaniu ich do szkół. Posługując się tymi materiałami (książki, zeszyty, kasety video) nauczyciele mogą przeprowadzić ciekawą lekcję poświęconą bezpiecznemu zachowaniu na drodze. W polskich realiach często przypomina to kurs survivalowy. Dzieci uczestniczące w takich lekcjach biorą udział w konkursie plastycznym, którego nagrodę stanowi wyjazd całej zwycięskiej klasy na finał.
Zmagania polskich dzieci zakończyły się finałem w Firlejach - osadzie zbudowanej z wielkich, drewnianych bali w formie szlacheckiego dworu. Dzieciaki mogły tam obejrzeć małą kuźnię z wielkim miechem, otrzymać pamiątkową podkowę na szczęście wypróbować “na gorąco” swoje zdolności plastyczne, lepić garnki, przejechać się bryczkami konnymi, pojeździć na kucykach i wziąć udział w igrzyskach warzywnych i wiejskich. Bieg w workach, mielenie mąki na czas, rzut ogórkiem do beczki, ziemniaczana sztafeta to tylko wybrane konkurencje. ...Było z tym wiele hecy.
Zwycięska klasa, 4b z Głowna wygrała wyjazd do Disneylandu.
Międzynarodowy finał ten nie ma już charakteru rywalizacji, a raczej zabawy dzieci z różnych krajów Europy. Dzieciaki całe dnie spędzają w parku Disneya, a sama uroczystość finału to po prostu dzika zabawa z przeróżnymi atrakcjami i szwedzkim bufetem w którym są nieprzebrane ilości chipsów, cukierków, lodów i ciastek.
Może ktoś powiedzieć, że nazbyt entuzjazmujemy się działalnością Public Relations jednego z koncernów motoryzacyjnych.
...A jednak faktem jest, że co roku sto kilkadziesiąt tysięcy dzieci w Polsce uczy się zasad poruszania po jezdni, kilkaset z nich bierze udział w pełnym atrakcji pikniku, a kilkadziesiąt jedzie do Disneylandu. Jeśli już więc traktować całą akcję w kategoriach promowania marki producenta samochodu, to życzylibyśmy sobie więcej takich akcji. ...Takich, których największymi beneficjentami są dzieci.
Oficjalnym partnerem programu "Bezpieczeństwo dla wszystkich" jest firma AXA ASSISTANCE. Patroni medialni programu "Bezpieczeństwo dla wszystkich": Auto Świat, Auto Sukces, Pani Domu, Wirtualna Polska, PR1 - Radio Kierowców, kanał Minimax.