Jeszcze przed oficjalną datą premiery rynkowej w Niemczech cała pula egzemplarzy modelu BMW X6 na ten rok została już sprzedana. Co ciekawe, ta sama sytuacja miała miejsce w Wielkiej Brytanii. Czy to przypadek?
BMW X6, posiadające niezwykłą charakterystykę jezdną dzięki połączeniu typowych dla marki BMW dynamicznych osiągów na drodze oraz doskonałych właściwości jazdy w terenie, wkracza na rynek z założeniem wprowadzenia radykalnej zmiany w postrzeganiu aut tego kalibru: dzięki nowemu BMW X6 auta coupe BMW uzyskują kolejną innowacyjną i wielce atrakcyjną wersję, natomiast modele serii X stają przed zupełnie nową perspektywą.
Niska linia szyb bocznych oraz opadająca płynnie ku tyłowi linia dachu powoduje, że BMW X6 posiada proporcje prawdziwego coupe. Wnętrze oferuje - znów zgodnie ze stylem coupe - dostateczną ilość miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu oraz dla dwóch pasażerów podróżujących z tyłu na wygodnych, sportowo wyprofilowanych fotelach z wbudowanymi zagłówkami.
Większy prześwit, mocno zarysowane nadkola, czworo drzwi, duża pokrywa bagażnika i wysoka linia boczna przypominają inne modele BMW serii X. Stylistyka tego auta jest autentycznym wyrazem wybitnych właściwości jezdnych wynikających w BMW X6 w głównej mierze z inteligentnej technologii układu jezdnego, która sprawdza się zarówno na drodze, jak i w terenie.
BMW X6 dostępne jest standardowo z inteligentnym układem napędu na cztery koła BMW xDrive, pozwalającym na całkowicie zmienną i płynną dystrybucję siły napędu na koła przednie i tylne zależnie od aktualnych warunków drogowych.
Jako element wyposażenia standardowego BMW X6 układ Dynamic Performance Control gwarantuje regulowaną dystrybucję siły napędu pomiędzy oba koła tylne. Ta unikalna, zaawansowana technologia znacznie poprawia precyzję kierowania oraz, w efekcie, zwiększa zwinność pojazdu już od niskich prędkości wtedy, gdy jest to najbardziej potrzebne. Na ciasnych zakrętach wymagających nagłych manewrów lub podczas ujmowania gazu Dynamic Performance Control utrzymuje większą stabilność pojazdu, gwarantując bezpieczniejszą i przyjemniejszą jazdę. Na śliskich lub nierównych nawierzchniach układ ten zapewnia dodatkową zaletę w postaci jeszcze lepszej, bardziej stabilnej trakcji. Kolejnym światowym debiutem jest montowana w BMW X6 nowa jednostka napędowa V8 z układem Twin Turbo i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ten ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,4 litra, maksymalnej mocy 300 kW/407 KM i momencie obrotowym 600 Nm w zakresie 1750-4500 o/m jest jak dotychczas najmocniejszą jednostką BMW Serii X.
Nowa ośmiocylindrowa jednostka wyróżnia się nie tylko wyjątkową siłą napędową, ale również kompaktowymi wymiarami. Jest to pierwszy ośmiocylindrowy silnik benzynowy na świecie wyposażony w turbosprężarkę umieszczoną w obszarze V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów.
Na drodze, dzięki wyjątkowej technologii napędu i układu jezdnego, BMW X6 gwarantuje nowy wymiar zwinności, dynamiki i bezpieczeństwa jazdy, zwłaszcza podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Na śliskich i nieutwardzonych nawierzchniach auto odznacza się jeszcze bardziej perfekcyjną trakcją i stabilnością.
Coupe typu SAC marki BMW jest więc zupełnie wyjątkowym pojazdem, również w zestawieniu z modelami BMW serii X, zapewniającym najwyższe osiągi niezależnie od sytuacji i warunków drogowych.
Pod względem stylistycznym BMW X6 okazuje geny typowego modelu serii X, wyrażone jednak w całkowicie nowym, wyjątkowo sportowym stylu. Stylistyka tego auta jest autentycznym wyrazem wybitnych właściwości jezdnych wynikających w BMW X6 w głównej mierze z inteligentnego układu napędu na cztery koła BMW xDrive i układu Dynamic Performance Control.
Źródło: Samar.pl