Trwa ładowanie...
d1am43f

Jaguar XF fabrycznie na nowych oponach Goodyeara: Eagle F1 Asymmetric 3

Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Jaguar XF fabrycznie na nowych oponach Goodyeara: Eagle F1 Asymmetric 3
(Materiały prasowe)
d1am43f

Jaguar zdecydował się fabrycznie wyposażyć najnowszą generację modelu XF w nowe opony Goodyear najwyższej klasy (UHP) – Eagle F1 Asymmetric 3. Będą one oznaczone na ścianie bocznej literą J, świadczącą o tym, że były testowane i homologowane przez tę brytyjską markę motoryzacyjną.

XF jest jednym z pierwszych modeli w Europie, który będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej na najnowszych oponach Goodyear klasy UHP. Taki wybór został dokonany, ponieważ przez wiele miesięcy obie marki ściśle ze sobą współpracowały przy projektowaniu opony i samochodu, by były one ze sobą jak najbardziej kompatybilne.

W rezultacie Eagle F1 Asymmetric 3 spełnia wszystkie wymagania Jaguara. Nowe opony wyposażono w wiele ciekawych rozwiązań. Technologia Active Braking zwiększa powierzchnię kontaktu opony z drogą i przyczepność podczas hamowania, co w rezultacie pozwala skrócić jego drogę. Ponadto, nowa mieszanka bieżnika, z zawartością lepkiej żywicy, dodatkowo zwiększa przyczepność i poprawia trakcję. Wzmocniona konstrukcja opony poprawia jej zachowanie w zakrętach, podnosi trwałość oraz zwiększa wydajność paliwową.

 (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 fot. Materiały prasowe)

Opona wyróżnia się też doskonałym prowadzeniem oraz niskim poziomem hałasu, co przekłada się bezpośrednio na wysoki komfort jazdy. Zastosowanie najnowocześniejszych technik produkcyjnych pozwoliło zredukować masę produktu i tym samym obniżyć opory toczenia. W rezultacie zmniejszono średnie zużycie paliwa oraz emisję CO2.

d1am43f

Opona Eagle F1 Asymmetric 3 została przetestowana przez niezależną organizację DEKRA. Testy wykazały, że ogumienie wyróżnia się dobrymi parametrami zużycia bieżnika w porównaniu z innymi produktami wysokiej klasy dostępnymi na rynku. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 oferuje wydłużenie przebiegów średnio o 11 500 kilometrów (co odpowiada zwiększeniu żywotności bieżnika o 31 proc.) w porównaniu ze średnią trzech głównych konkurentów.

Inny test został przeprowadzony przez niezależną organizację TÜV Süd. Porównanie zlecone przez Goodyeara wykazało, że opona Eagle F1 Asymmetric 3, w porównaniu ze średnią wyników głównych konkurentów, wyróżnia się drogą hamowania krótszą o 2,6 metra (osiągi lepsze o 9 proc.) na mokrej nawierzchni i o 1,3 metra na suchej nawierzchni (osiągi lepsze o 4 proc.). Trakcja na mokrych drogach była o 4 proc lepsza. Rezultaty tego samego testu wykazały również, że opory toczenia nowej opony Goodyeara są niższe o 10,9 proc. w porównaniu ze średnią trzech badanych opon konkurentów, co stanowi drugi wynik w teście.

Ogumienie Goodyeara dla Jaguara XF będzie dostępne w czterech rozmiarach: 225/55R17 101Y XL, 245/45R18 100Y XL, 245/40R19 98Y XL i 255/35R20 97Y XL.

 (Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 fot. Materiały prasowe)

Źródło: Goodyear

d1am43f

Podziel się opinią

Share

d1am43f

d1am43f