Jaguar XF fabrycznie na nowych oponach Goodyeara: Eagle F1 Asymmetric 3
XF jest jednym z pierwszych modeli w Europie, który będzie zjeżdżać z taśmy produkcyjnej na najnowszych oponach Goodyear klasy UHP. Taki wybór został dokonany, ponieważ przez wiele miesięcy obie marki ściśle ze sobą współpracowały przy projektowaniu opony i samochodu, by były one ze sobą jak najbardziej kompatybilne.
W rezultacie Eagle F1 Asymmetric 3 spełnia wszystkie wymagania Jaguara. Nowe opony wyposażono w wiele ciekawych rozwiązań. Technologia Active Braking zwiększa powierzchnię kontaktu opony z drogą i przyczepność podczas hamowania, co w rezultacie pozwala skrócić jego drogę. Ponadto, nowa mieszanka bieżnika, z zawartością lepkiej żywicy, dodatkowo zwiększa przyczepność i poprawia trakcję. Wzmocniona konstrukcja opony poprawia jej zachowanie w zakrętach, podnosi trwałość oraz zwiększa wydajność paliwową.
Opona wyróżnia się też doskonałym prowadzeniem oraz niskim poziomem hałasu, co przekłada się bezpośrednio na wysoki komfort jazdy. Zastosowanie najnowocześniejszych technik produkcyjnych pozwoliło zredukować masę produktu i tym samym obniżyć opory toczenia. W rezultacie zmniejszono średnie zużycie paliwa oraz emisję CO2.
Opona Eagle F1 Asymmetric 3 została przetestowana przez niezależną organizację DEKRA. Testy wykazały, że ogumienie wyróżnia się dobrymi parametrami zużycia bieżnika w porównaniu z innymi produktami wysokiej klasy dostępnymi na rynku. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 oferuje wydłużenie przebiegów średnio o 11 500 kilometrów (co odpowiada zwiększeniu żywotności bieżnika o 31 proc.) w porównaniu ze średnią trzech głównych konkurentów.
Inny test został przeprowadzony przez niezależną organizację TÜV Süd. Porównanie zlecone przez Goodyeara wykazało, że opona Eagle F1 Asymmetric 3, w porównaniu ze średnią wyników głównych konkurentów, wyróżnia się drogą hamowania krótszą o 2,6 metra (osiągi lepsze o 9 proc.) na mokrej nawierzchni i o 1,3 metra na suchej nawierzchni (osiągi lepsze o 4 proc.). Trakcja na mokrych drogach była o 4 proc lepsza. Rezultaty tego samego testu wykazały również, że opory toczenia nowej opony Goodyeara są niższe o 10,9 proc. w porównaniu ze średnią trzech badanych opon konkurentów, co stanowi drugi wynik w teście.
Ogumienie Goodyeara dla Jaguara XF będzie dostępne w czterech rozmiarach: 225/55R17 101Y XL, 245/45R18 100Y XL, 245/40R19 98Y XL i 255/35R20 97Y XL.
Źródło: Goodyear