Jaguar XF 2.0 GTDi 240 KM, 2016 - test AutoCentrum.pl #248
Test Jaguara XF z silnikiem 2.0 GTDi o mocy 240 KM
Witam serdecznie pierwsza generacj… Rozwiń
Transkrypcja:
Witam
serdecznie pierwsza generacja Jaguar XF pozostawała raczej w trójki
ale druga generacja przyszła po to aby to zmienić moment jest dobry Dlatego że Audi A6 BMW
serii 5 są gdzieś tam w połowie swojego face liftingu Mercedes klasa E jest nie pojawią w nowej odsłonie a
więc tylko podbijać rynek wszystko co musisz zrobić Jaguar XF to być bardziej dynamiczny bardziej
komfortowy bardziej niezawodny Ładniejszy i oczywiście bardziej luksusowy od konkurencji
tylko tyle jeśli chodzi o atrakcyjność to myślę że niczego nie zabraknie widzimy to już teraz A resztę sprawdzimy w naszym
teście za pierwsza generacja i nie do końca spodobała się z panem Markiem czemu bo zerwała z wizerunkiem producenta klasycznych limuzyno kształtach
zupełnie niepasujących do współczesności to był świadomy dość Ryzykowny zabieg ale chyba się OK tradycyjna
bryła nadwozia STX wyraźnie od zieloną częścią silnikowa Pasażerska i bagażową została zastąpiona dynamiczna
sylwetka od linii bocznej przywołujące na myśl samochody typu Coupe No cóż niewiele różni
się od 1:00 nie ma rewolucji optycznej ale technicznie zmieniło się bardzo dużo zamiast archaicznej architektury po
S Type R mamy to nową platformę pod maską nowe silniki w dekady Jaguar nie wiadomo chyba żeby chwilę na badanie
jak stąd pierwszych telefonie miał ledów ani możliwości dokupienia napędu na wszystkie koła to również się zmieniło wracając
do wyglądu widzimy ewolucje więc jeśli ktoś zupełnie nowego języka z turystycznego czy też powrotu do korzeni
będzie rozczarowany Myślę jednak że będzie w mniejszości bo auto jest eleganckie stylowe ma dobre proporcje liczne przetłoczenie
i ogólny dynamiczny muskularny charakter z dzikiego kota jeśli ktoś jest zakochany w modelu pikse nowy XF sprawnością
skradnie jego serce w porównaniu do poprzednika nawet jest o 7 m krótsza od symmetry niższa Chodź rozstaw
został wydłużony aż o 51 mm do wartości 2 m 96 cm Co według projektantów
przekłada się na przestrzeń w środku podobno pasażerowie z tyłu będą mieli do dyspozycji 15 dodatki na nogę 24
na kolana i tyle samo nad głową Jaguar
zapewnia że 75% konstrukcji wykonano z lekkiego aluminium dzięki czemu waga spadła aż o 190
kg a to z poprawiła się również sztywność a rozkład masy pomiędzy osiami to niemal idealne 50
na 50 pod maską nowego ich tata może się znaleźć i jeden z trzech silników diesla siebie tą dwóch dwulitrowa odmiana
daje albo 53 albo 180 koni A czy jutro V6 Twin Turbo daje 300 koni i aż
700 niutonometrów momentu obrotowego to co nas najbardziej interesuje to ja są jednak benzyny i tu mam
ciekawe jednostki 380 koni ma topowa jednostka oczywiście V6 3 metrowa
nie to słabsze odmiana daje 340 koni a najsłabsza benzynowa właśnie nasze
testów K 2 l 240 koni i 350 niutonometrów momentu obrotowego w sumie parametrami S8
biegową skrzynią biegów ten samochód rozpędza się do maksymalnej prędkości 48 kilometrów na godzinę a setka osiąga
z 7 sekund tyle przynajmniej deklaruje i Jaguar nie wczoraj bez problemu udało się p-wartość polepszyć jest
wysoka szóstka jeśli chodzi o to Jaguar deklaruje 7,5 nawet poniżej
sześciu w trasie tego nie Potwierdzam jest trochę więcej ale nawet z wynikiem powyżej 6 i zbiornikiem paliwa o pojemności
70 litrów bez problemu przejdziemy w trasie ponad 1000 km że
jestem mówiąc kiedy podnosiło główkę aut segmentu Premium to widzimy zabudowaną przestrzeń pod maską
praktycznie można w ping ponga to to co prawda pokrywa silnika i jakaś tam jest ale poza tym to wszystko jest
otwarte i zastanawiam się czy to jest wada czy zaleta bo z jednej strony jest zaleta byłam łatwiejszy do podzespołów
z drugiej strony wada bo jednak Inne marki Premium pod maską pokazują
jedynie dumne swoje logo Tak czy inaczej Jaguar nie obowiązującym trendem ja
korektor to duży samochód jest w naprawie stosie mieście bez problemu nad głową pozostaje mi jeszcze jeden palec wolnej przestrzeni mimo że to
mamy okno dachowe który też zjada parę centymetrów ma wysokość wodę reguluje w podstawowych wszystkich płaszczyznach elektrycznie
osobno przód osobno tył góra-dół odcinek lędźwiowy oczywiście kąt pochylenia oparcia oczywiście
też nie tutaj zagłówek na wysokość ale zwróć uwagę na brak którego nie rozumiem nie ma to możliwości regulacji
pasa bezpieczeństwa na wysokość nie wiem dlaczego kierownicy regulują oczywiście elektrycznie
również w dwóch płaszczyznach mówię kieruje kierowca dwumetrowiec tutaj bez problemu się w tym samochodzie odnajduje
jest tylko 1 mankament Otóż coś tam się stało z pedałem gazu który wylądował albo za blisko pedału
hamulca do lewej został przesunięty tak że w żadnym innym samochodzie tak często przypadkowo nie naciskałem
jednocześnie dwóch tych pedałów więc jeśli ktoś lubi palić Google to ten feature mu się spodoba to prawda No jest
odrobinę krótszy o kilka milimetrów ale rozstaw osi się zwiększy to znacznie o ponad 5 cm Co oznacza więcej
miejsca z tyłu i jak widać dwumetrowy zawodowcem bez problemu to się mieście przedszkolem i mam jeszcze całkiem sporo
miejsca co prawda tutaj już jest twarda skorupa gdybym chciał się rozłożyć to już to poczuję na nogi również mam całkiem sporo
miejsca ile głową może nie mam wolnej przestrzeni ale jestem w stanie się wyprostować głowa już jest w
podsufitce ale wyprostować się mogę I to jest właśnie ten zysk który wynika między innymi z tego że mamy większy rozstaw
osi to prawda tutaj projekt psuć tej pięknej linii dachu więc ona wciąż jest opadająca ale
kanapa została delikatnie obniżona a więc nawet metrowiec może to się wyprostować następnym
tego że kanapa został oczywiście to że kolana znajdują się mniej więcej na tej wysokości co przy dłuższej
trasie może być już troszkę przeszkadzające ale myślę że paręset kilometrów bez problemu w tym samochodzie
do zrobienia przynajmniej siedząc na tym miejscu albo na niej to po prawej stronie dlatego
że siedząc na środku Popatrzcie na ten stół jest Centralnym to
naprawdę nie przewidziano usiądzie to ktokolwiek jak
to ma nogi bo wysokość i szerokość tego na to nie wskazuje I co my tu mamy mamy to możliwość naładowania naszego
telefonów naszego drugiego telefonu Oczywiście Popatrzcie że w skali 3 stopniowej kanapy
z tyłu mamy też nawiewy więc myślę że tutaj można podróżować
całkiem komfortowo A jeśli chodzi o wymiar mamy to siadaczka jedną siateczkę drugą całkiem pojemną kieszeń
również w drzwiach światełka nad głową osobno na prawo osobno na lewą stronę no i
cóż Czy można w powiecie o szczegółach jak podłokietnik całkiem komfortowy i obszerny miejsca na
kubeczki 2 ISOFIX i możliwość regulacji tutaj zagłówków w takim zakresie najniższa
pozycja na to jest pozycja najwyższa bagażnik Jaguar XF w mieście 540 litrów i szczerze powiedziawszy nie wygląda wcale
na to że jest aż tak pojemny Popatrzcie Zresztą Sami mamy to dosyć się długą przestrzeń bagażową
która zresztą tutaj ma taki pewien w schodek wynika to z tego że pod podłogą Zresztą zrozumiemy za chwilę
kiedy tylko podniesiemy podłogę miejsce na koło zapasowe dojazdowe w zależności od pewnie Obcy To
akurat wybrane została obce jak widać zestawu naprawczego Co pozwoliło obniżyć tą podłogę jest
o tych parę centymetrów i zyskać No parę dodatkowych litrów pojemności bagażnika Tak czy inaczej bagażnik ma całkiem
skomplikowany kształtu jak widać znalazło się też miejsce na na tarnus jak
w tym przypadku znalazło się też miejsce na haczyk 123 są przy okazji jej że zaraz
są bardzo ładnie schowane haczyk również jest stronie to jest również wyjście 12 V to zwróć
uwagę też na zaczepy na siateczki tego typu wykończenie czyli zwykły metal po polakierowany
na biało to jest raczej tego nie zobaczymy w innych Markach Premium zwykle to są jakieś
takie chromowane bardzo
ładne wręcz dekoracyjne elementy tutaj jest to stałe Nie składane i powie że
nie cieszące tak bardzo oka Możemy też rozłożyć oparcia tylnej kanapy tutaj
pod tak powiem podsufitkę Nazwijmy to schowane są odpowiednie cięgna po pociągnięciu odblokowujemy
oparcia i następnie możemy cieszyć się dłuższym nieco bagażnikiem Oczywiście
możemy rozłożyć równie i część lewo w sumie więc uzyskamy znacznie większą powierzchnię i pojemność z
tym że producent nie dzieli się z nami wiedzą na temat liczb w konkretnych Więc powiedzmy że jest wewnętrzny
nie znajdziemy brytyjskiego baroku tylko styl i minimalizm na kierownicę widzimy mnóstwo przycisków co od razu pokazuje
że projektancie nie mieli sentymentów konserwatywne podejście odeszło w niepamięć po prostu nie wiedzieli zaprojektują
Jaguar jest poprawnie Ale brakuje czegoś co mogłoby jednoznacznie wskazać miejsce tego wnętrza na półce Premium to nie
jest prawdziwe aluminium takich elementów wnętrza Jaguar miałem trochę brakuje ten
dwulitrowy 240 konny silnik jest mi znany już od pewnego czasu jeździłem nim Discovery Sport wcześniej wałkiem
więc teraz spotkałem się z tym samym silnikiem w sensie I
przekonałem się tylko jeszcze bardziej że ten silnik poradzi sobie chyba z każdym samochodem do którego zostanie wsadzony bo ich CV i z
tym silnikiem naprawdę niczego nie brakuje więc jeśli ktoś będzie chciał mieć koniecznie fałsz chyba tylko ze względu wizerunkowych bo ten samochód
z tym silnikiem notatki zbiera się nawet lepiej niż deklaruje producent czyli
odzyskujemy bez problemów wysoką szóstkę a to jest wynik jak na wielkie auto które które ma prawie nie dopatrzyłem rozstawu osi i
prawie dwie tony wagi także silnik zdecydowanie plus jeśli chodzi o plusy to warto wspomnieć układ kierowniczy który jest niewiarygodnie wnętrze bezpośredni
i ostry precyzyjny pokazujący dokładnie co się dzieje Pod przednimi kołami zachęcający do pokonywania zakrętów
i teraz przejdziemy do minusów i minusy to są po pierwsze zawieszenie i to jest oczywiście w minus względny bo to jest bardzo duże zbrojony samochód
i to
wpadnę zestrojenie przydaje się kiedy mam przed tobą naprawdę jakąś przeszkodę na drodze jadę sobie 5
i robię raz i dwa i
ten samochód robi po prostu to czego oczekuje Nie ma tutaj żadnych kontrolek nie ma tu żadnych jakiś
że coś się wydarzyło ten samochód po prostu bym chyba albo ze srebrnym zawieszeniem z przyjemnością wykonał dokładnie te ostre ruchy na asfalcie Problem jest tylko takie że kiedy ten równa jedziemy po czym kolwiek
co jestem lekko popękane nie daj Boże dziurawej nie daj Boże z jeszcze przejedziemy przez tory tramwajowe czy studzienki to poczujemy to
bardzo niekomfortowo o jazdę i to niestety nie
pasuje mnie trochę do Jaguara Ja rozumiem że gdyby to był topowy Jaguara z najmocniejszym silnikiem to nie sportowy miałby
jakieś uzasadnienie nie rozumiesz ten silnik jest fajny ale to jest podstawowy benzynowy silnik mogliby to dać choć trochę więcej komfortu
Niestety to nie jest sportowy ten samochód który uwielbia zakręty ale na prostych nie da nam spokoju bo poinformuję nas o każdym pęknięciu na
asfalcie No i wreszcie skrzynia biegów która fajna dosyć
szybka ale nie
tak bardzo szybka teraz półtorej z tygodnie minęło od kiedy dotknąłem No
zdecydowanie za dużo zróbmy to jeszcze raz zwolnimy do 50 jedziemy mamy 1500 1400 obrotów na minutę gwiazd troszkę
czasu minęło to jest skrzynia która nie umie robić szybkich robiących
dobre wrażenie tych dałnów Możemy też zmieniać biegi łopatkami i
to też da się od
niej wycisnąć takie kombinacje w których ona robi to odrobinę Zawalna chociaż to już jest zupełności okej
powiedzmy dla przeciętnego kierowcy który nie będzie wymagał od niej bułki Od czego jest w porządku Oczywiście zawsze możemy
rozwiązać problem with Down w ten sposób że przełożymy ten sam strój sportowy mamy wtedy jest sportowo
ze strażą skrzynie biegów co praktyce oznaczenie mnie nie więcej to że mamy wyższe obroty a
wtedy nie musimy redukować wtedy naprawdę dobrze się bawimy ten silnik
i nie źle brzmi i nieźle wciska w fotel Bo właściwie to wszystko robię całkiem nieźle nieźle też wypiję paliwo z Baku
ale to już jest inna historia pomiar spalania jest oczywiście dostępny na naszym kanale także jeśli kogoś interesuje
dziki kot który fantastycznie skręca O której będzie dawał fantastyczne wrażenia z
jazdy to XF bardzo wam się spodoba i wtedy jeśli ktoś jest tak bardzo sportowo nastawiony do życia
powinien chyba kupić o szóstkę ale
wielka szkoda że pa podstawowa 240 konna wersja która oczywiście może być to
i owo traktowana ale jest to podstawowa wersja Szkoda
że nie jest trochę bardziej Komfortowa bo jednak tego bym
się po tym samochodzie spodziewał w
końcu to jest Jaguar wiem
że ty te koty lubią poskakać ale pasażerowie gdziekolwiek nie
zawsze cennik Jaguar XF zaczyna się od kwoty 199 złotych za podstawową jednostkę wysokoprężna o mocy
163 koni mechanicznych po drugiej stronie jest najmocniejsze jednostka benzynowa która ma 380
koni kosztuje 365 zł nasza wersja z silnikiem benzynowym 240 konnym zaczyna
się od 232000 zł i w zależności od obcych wyposażenia może kosztować nawet 30000
zł Natomiast masz konkretny egzemplarz to jest wersja Prestige która zaczyna się od
2 do 45000 zł plus dodatki tych dodatków tutaj jest na około 55000
zł reprezentowany samochód kosztuje 300 tysięcy zł w ogóle ceny dodatków co takie jak w segmencie Premium podam
tylko dwa przykłady koła
18 kosztuje mnie 6000 zł 19 kosztują 13 a 20 kosztują 23002
przykład to lakier metalik wersja Premium kosztuje ponad 10000 zł ten nasz jest za 5 jako pozycja
dla tych którzy chcą się wyróżnić Owszem można się zdecydować na samochody ze stajni i niemieckiej czy japońskiej
ale te wszystkie inne marki produkują także auta rodzinne małe duże dostawcze a nawet ciężarowe
Jaguar jako jeden z nielicznych skupił się wyłącznie na produkcji a od reprezentacyjnych to prawda dawny z tym już
trochę zanika ale wciąż jest jednoznaczne Jaguar równa się prestiż co najmniej tak jest sygnał wysyłany
do wszystkich naokoło A twoja stosowane do samego kierowcy który siedzi w środku no cóż że przydałoby
się nieco bardziej nowoczesne systemy na pokładzie przydałoby się nieco bardziej bogato wyposażone
wnętrze i nieco lepszy komfort jazdy i o ile
konserwatywny klient może wybaczyć brak tych super nowoczesnych systemów multimedialnych to
z komfortem i wnętrzem może już nie pójść tak łatwo kilka
miesięcy w tym miejscu testowany z Jaguara XF poprzednie generacje wraz z jego właścicielem w ramach testu
aut używanych na kanale Zachar off ile koniec tam tego testu powiedziałem zwróciłem się do C
Jaguara z pytaniem dlaczego wciąż w testach Autocentrum nie było Jaguara No jak widać minęło trochę czasu i mogliśmy
dla was przetestować xf-a Dziękuję za obejrzenie filmu Pamiętajcie o subskrypt do zobaczenia