Isuzu wchodzi na polski rynek
Japończycy zaczną od pickupów. Sprzedaż ruszy z początkiem przyszłego roku. Kryzys na rynkach finansowych i spadek sprzedaży samochodów w Europie nie odstraszyły kolejnego producenta aut od wejścia na polski rynek.
Do debiutu przygotowuje się japońskie Isuzu. Polski oddział firmy Isuzu Benelux prowadzi rozmowy z dealerami i rekrutuje kadrę.
"1 listopada rusza nasze biuro. Start sprzedaży jest planowany na początek 2009 r. Rozpoczynamy od pickupów - informuje Jacek Witkowski, szef Isuzu Automotive Polska. Liczy na zakupy przedsiębiorców budowlanych i rolników, ale też na ludzi, którzy będą chcieli wykorzystać pickupa np. do przewiezienia butli do nurkowania.
"Magnesem do zakupów będą utrzymujące się preferencje podatkowe, dające m.in. możliwość skorzystania z pełnego odpisu VAT przy zakupie auta - mówi Jacek Witkowski.
Dlaczego spółka zdecydowała się na rozpoczęcie biznesu właśnie od pickupów? Przecież po hossie ich sprzedaż w Polsce ostatnio spada. Od stycznia do września na krajowy rynek trafiły 3 503 sztuki. Rok wcześniej dealerzy sprzedali ich 3 795.