Inżynierowie Skody zadbali o bezpieczeństwo
Przedstawiciele Skody twierdzą, że zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa było jednym z głównych celów przy projektowaniu nowej Octavii. Oto co w tym zakresie oferuje nowy model czeskiej marki.
Nawet w najniższej wersji wyposażenia przewidziano funkcję elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP) z hamulcem antykolizyjnym, 7 poduszek bezpieczeństwa, wyłącznik poduszki pasażera oraz światła do jazdy dziennej. Wspomniany hamulec automatycznie wytraca prędkość po rozpoznaniu kolizji, nawet gdy kierowca nie naciśnie pedału hamowania. Samoczynnie włączają się też światła "STOP" oraz awaryjne.
Innowacją jest funkcja kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem, która uaktywnia się w przypadku niebezpieczeństwa najechania na poprzedzający pojazd. Odstęp ten jest kontrolowany dzięki czujnikowi radarowemu, zaś funkcja działa czterostopniowo - im mniejszy odstęp od poprzednika tym bardziej zdecydowanie system ingeruje w przebieg wydarzeń.
Podczas długiej podróży kierowca może liczyć na wsparcie ze strony funkcji wykrywania zmęczenia. Na podstawie analizy ruchów kierownicą zostaje zapamiętany charakterystyczny sposób prowadzenia auta. Jeśli wystąpią wyraźne różnice w kierowaniu, funkcja automatycznie sygnalizuje konieczność przerwy w dalszej jeździe.
Auto wyposażono w aktywną ochronę jadących, która przygotowuje kierowcę i pasażera na grożący wypadek i w razie niebezpieczeństwa samoczynnie napina pasy bezpieczeństwa. Asystent pasa ruchu z kolei zmniejsza ryzyko przypadkowego zjechania na inny pas. Wykorzystuje on kamerę w stopce lusterka wstecznego.
Jeśli dojdzie do kolizji to zadziałają poduszki powietrzne, w tym kolanową i boczne z tyłu. Działanie airbagów jest zintegrowane z ochroną zapewnianą przez 3-punktowe pasy z napinaczami. Ograniczniki siły napięcia zabezpieczają przed przeciążeniem klatki piersiowej.
Źródło: Skoda
ll/moto.wp.pl