Trwa ładowanie...
06-02-2013 12:58

Inżynierowie Skody zadbali o bezpieczeństwo

Inżynierowie Skody zadbali o bezpieczeństwoŹródło: zdjęcie producenta
d1u6y09
d1u6y09

Przedstawiciele Skody twierdzą, że zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa było jednym z głównych celów przy projektowaniu nowej Octavii. Oto co w tym zakresie oferuje nowy model czeskiej marki.

Nawet w najniższej wersji wyposażenia przewidziano funkcję elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP) z hamulcem antykolizyjnym, 7 poduszek bezpieczeństwa, wyłącznik poduszki pasażera oraz światła do jazdy dziennej. Wspomniany hamulec automatycznie wytraca prędkość po rozpoznaniu kolizji, nawet gdy kierowca nie naciśnie pedału hamowania. Samoczynnie włączają się też światła "STOP" oraz awaryjne.

Innowacją jest funkcja kontroli odstępu z awaryjnym hamowaniem, która uaktywnia się w przypadku niebezpieczeństwa najechania na poprzedzający pojazd. Odstęp ten jest kontrolowany dzięki czujnikowi radarowemu, zaś funkcja działa czterostopniowo - im mniejszy odstęp od poprzednika tym bardziej zdecydowanie system ingeruje w przebieg wydarzeń.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Podczas długiej podróży kierowca może liczyć na wsparcie ze strony funkcji wykrywania zmęczenia. Na podstawie analizy ruchów kierownicą zostaje zapamiętany charakterystyczny sposób prowadzenia auta. Jeśli wystąpią wyraźne różnice w kierowaniu, funkcja automatycznie sygnalizuje konieczność przerwy w dalszej jeździe.

d1u6y09

Auto wyposażono w aktywną ochronę jadących, która przygotowuje kierowcę i pasażera na grożący wypadek i w razie niebezpieczeństwa samoczynnie napina pasy bezpieczeństwa. Asystent pasa ruchu z kolei zmniejsza ryzyko przypadkowego zjechania na inny pas. Wykorzystuje on kamerę w stopce lusterka wstecznego.

Jeśli dojdzie do kolizji to zadziałają poduszki powietrzne, w tym kolanową i boczne z tyłu. Działanie airbagów jest zintegrowane z ochroną zapewnianą przez 3-punktowe pasy z napinaczami. Ograniczniki siły napięcia zabezpieczają przed przeciążeniem klatki piersiowej.

Źródło: Skoda

ll/moto.wp.pl

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj