Internauci stawiają na Lexusa
Chcąc zmierzyć sukces marki w mediach społecznościowych nie wystarczy podliczyć liczby „lajków” czy udostępnień. Jest tak dlatego, gdyż „Lubię to!” nie jest tym samym, co „Kocham to!”.
Serwis Hootsuite stworzył tzw. listę miłości, badając reakcje internautów na największe marki prowadzące kampanie promocyjne w Internecie. Eksperci przebadali miliony opinii i postów, w której padła nazwa jednej z ponad 450 firm uwzględnionych w analizie, a następnie zamienili je na wynik liczbowy z wykorzystaniem narzędzia o nazwie uberVU.
Na ostateczny wynik składają się trzy główne elementy - całkowita liczba wzmianek o marce w mediach, nastawienie do marki (tzw. sentiment score czyli sposób, w jaki internauci wypowiadają się o marce) oraz liczba postów na temat danej marki, w których padło słowo "kocham".
Z najnowszego badania wynika, że najbardziej „kochaną” marką samochodów jest Lexus, który z wynikiem 79,879 punktów wyprzedził Audi, Hondę, Mercedesa i BMW. Uplasował się on tym samym na 101. miejscu w "generalce" wszystkich firm. Pierwszą lokatę zajmuje Dove (99,654 punktów), drugą Friskies (98,716 punktów) a trzecie amerykański dom towarowy Kohl`s (98,225 punktów).
Źródło: Mototarget.pl
ll/moto.wp.pl