Interaktywne Subaru Outback - sierpień 2001
Interaktywne Subaru Outback, sierpień 2001, (mak)
Wszystkie modele roku 2003 Subaru Outback H6-3,0 będą wyposażone w pakiet OnStar za pomocą którego kierowca będzie mógł skontaktować się z odpowiednim centrum, powiadomić o usterce samochodu, wezwać pomoc drogową czy dokonać rezerwacji biletów. Niestety, usługa ta będzie dostępna w autach w USA.)
Moduł telematyczny dla Subaru będzie dostarczać Delphi. System ten integruje odbiornik satelitarny, telefon komórkowy oraz cyfrowy procesor dźwięku.)
Pakiet OnStar będzie instalowany jako standardowe wyposażenie we wszystkich modelach Subaru Outback H6-3.0 sedan i wagon. Moduły telematyczne firmy Delphi umożliwiają dwukierunkowy system komunikacyjno-informacyjny pomiędzy pojazdem oraz centrum informacyjnym OnStar.)
W skład systemu OnStar wchodzą między innymi: automatyczne powiadamianie o kradzieży lub włamaniu, system rozpoznawania usterek oraz automatyczne powiadamianie o wypadku.)
Udogodnieniem dla roztargnionych kierowców opracowano funkcję zabezpieczania pojazdu np. kiedy kluczyki zostały zatrzaśnięte w samochodzie bądź samochód pozostał otwarty. Właściciel może skontaktować się telefonicznie z centrum OnStar i po wprowadzenie numeru identyfikacyjnego konsultant, poprzez zdalne sterowanie, może na życzenie klienta zamknąć lub otworzyć auto.)
Za pomocą urządzeń zamontowanych w samochodzie kierowca może też wezwać pomoc drogowa w przypadku uszkodzenia opony, braku paliwa lub innego uszkodzenia technicznego. Również OnStar może skontaktować się z pobliskim zakładem, który udzieli pomocy drogowej poszkodowanemu pojazdowi. Za pomocą OnStar można też dokonać rezerwacji i zakup biletów, zamówić upominki i kwiatów czy ustalić termin wakacji.)
Delphi podało, że według badań 90% wszystkich samochodów luksusowych będzie posiadać urządzenia telematyczne w połowie I dekady XXI wieku. Firma produkuje obecnie ponad 1 mln modułów rocznie i dostarcza systemy kilku producentom takim jak: General Motors, Toyota i Subaru.