Infiniti Q50: poznaliśmy szczegóły
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutował Infiniti Q50. Poznaliśmy szczegóły modelu, z którym marka wiąże nadzieje na podbicie rynku europejskiego.
Q50 jest pierwszym pojazdem, który powstał we współpracy z Daimlerem. Inżynierowie Infiniti zmodernizowali jej 2,2-litrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Według szacunkowych parametry silnika to 170 KM/400 Nm, które pozwolą na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 9 s i spalanie na poziomie 4,4 l/100 km. Na rynek europejski trafi również hybryda z silnikiem o pojemności 3,5 l (364 KM), która rozpędzi się do "setki" w czasie poniżej 5,5 s. W tym przypadku spalanie wyniesie 6,2 l/100 km, zaś pojazd wyposażony zostanie w system Direct Response Hybrid z podwójnym sprzęgłem i 7-biegową przekładnią automatyczną. Dostępna będzie odmiana na tylne oraz cztery koła.
Infiniti Q50 będzie posiadał system bezpośredniego sterowania adaptacyjnego, który zapewni szybszą reakcję na ruchy kierownicy i lepszą możliwość dostosowania do preferencji kierowcy. Trafi też do niego aktywny asystent pasa ruchu, jako uzupełnienie Tarczy Bezpieczeństwa Infiniti. W samochodzie zadebiutuje też technologia łączności, na którą składają się podwójne ekrany dotykowe.
Projektanci marki położyli nacisk na przestronność tylnej części kabiny oraz kunsztowne wykończenie. W konstruowaniu fotela nowego typu wykorzystano badania NASA dotyczące naturalnej pozycji jaką przyjmuje ciało w warunkach nieważkości - ma to zapewnić maksymalne podparcie kręgosłupa i ograniczyć zmęczenie podczas długich podróży.
Wymiary pojazdu to 4 790 / 1 820/ 1 455 mm, rozstaw osi wyniósł 2 850 mm (największy w swojej klasie), masa własna - od 1 641 kg a pojemność bagażnika - 400 l (Hybrid) lub 500 l. Współczynnik Cx wynosi 0,26. W Q50 zastosowano na dużą skalę wysokoplastyczną i sprężystą stal o wytrzymałości na rozciąganie 1,2 GPa z której wykonano różne elementy nadwozia.
Warto dodać, że Q50 jest pierwszym modelem o nazwie zgodnej z nową strategią nazewnictwa, która zakłada że wszystkie pojazdy będą miały symbol Q lub QX (w przypadku crossoverów).
Źródło: Infiniti
ll/moto.wp.pl