Infiniti Q50: japoński styl
Marka Infiniti od pewnego czasu idzie swoją drogą. W odróżnieniu od innych samochodów klasy premium, modele tej japońskiej marki mają mało klasyczną i odważną stylistykę. Najnowszym autem stworzonym w tym stylu jest Q50, następca modelu G, czyli najmniejszej limuzyny Infiniti.
Q50 wpisuje się w stylistykę najnowszych modeli japońskiej marki. Płynne linie, mocne przetłoczenia i liczne obłości stały się znakiem rozpoznawczym Infiniti. Podobnie jak model FX w wersji po liftingu, nowy sedan otrzymał zmienioną osłonę chłodnicy z wcięciami po bokach. Zalety płynnych linii podkreśla też wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza, który wynosi w przypadku Q50 tylko 0,26 - w ekologicznym Oplu Amperze jest to 0,28, natomiast w Toyocie Prius 0,25. Również wnętrze zostało zaprojektowane tak, aby wyróżniać się na tle konkurencji.
Największą nowością we wnętrzu Infiniti Q50 są dwa oddzielne ekrany, które można obsługiwać dotykowo lub za pomocą gestów wykonywanych rękoma. Klimatyzacja i podstawowe funkcje radia obsługiwane są klasyczny przyciskami, pozostałe funkcje już wymagają użycia komputera. Dwa ekrany mają swoje niezaprzeczalne zalety. Np. na jednym możemy zmieniać ustawienia lub szukać lokalizacji dla nawigacji, a w tym czasie drugi ekran nieprzerwanie wyświetla mapę. Ciekawie prezentuje się funkcja i-Key. Samochód rozpoznaje do 4 różnych kluczyków i zapamiętuje ustawienia 96 opcji dla każdego z kierowców.
Podstawowy silnik w Q50 pochodzi z modelu G37. Jednostka V6 o pojemności 3,7 l produkuje 328 KM i 365 Nm. Droższą opcją będzie napęd hybrydowy składający się z 3,5-litowego silnika V6 i jednostki elektrycznej, które sumarycznie dostarczają 354 KM zapewniając lepsze przyspieszenie i mniejsze zużycie paliwa. W obu wersjach moc przekazywana jest za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni automatycznej. Model Q50 może być wyposażony w napęd na tylną oś lub na cztery koła.
Podobnie jak konkurencja, Infiniti wyposażyło swój samochód w szereg nowoczesnych systemów bezpieczeństwa. Direct Adaptive Steering to elektryczne wspomaganie kierownicy, które może sterować kołami niezależnie od siebie i oferuje cztery tryby pracy. Active Lane Control jest częścią systemu pomagającego utrzymać pas ruchu. Komputer sam kompensuje skręt samochody spowodowany bocznym wiatrem. Model Q50 będzie oferował też pakiet sportowy, w skład którego wejdzie między innymi zmienione zawieszenie i sportowe opony.
sj, moto.wp.pl