Indywidualizacja nowej Skody Fabii
Trzecia generacja Skody Fabii to nowa stylistyka, bardziej przestronne wnętrze, ale też innowacyjne technologie, często po raz pierwszy stosowane w tej klasie. Z jednej strony czeska przedstawicielka segmentu B ma największy bagażnik wśród miejskich aut, a z drugiej oferuje przydatne rozwiązania jak MirrorLink, który pozwala w wygodny sposób korzystać z funkcji połączonego smartfona.
W ofercie są – wraz z wersją GreenLine – cztery (w wersji kombi trzy) silniki benzynowe i trzy wysokoprężne. Wszystkie jednostki są seryjnie wyposażone w system Start-Stop i moduł odzyskiwania energii podczas hamowania. Podstawowe jednostki benzynowe to znane z Citigo trzycylindrowce o pojemności 1,0 l – o mocy 60 i 75 KM. Zużywające średnio odpowiednio 4,7 i 4,8 l/100 km. Mocniejszą alternatywą są turbodoładowane silniki 1,2 l oferujące 90 i 110 KM, przy czym ten drugi dostępny jest z automatyczną skrzynią DSG. Oferta wysokoprężnych motorów to trzy jednostki TDI 1,4 l o mocy 75, 90 i 105 KM. Najsłabsza z nich napędza najoszczędniejszą odmianę GreenLine, która zużywa średnio 3,1 l/100 km.
We wnętrzu klient może wybrać jeden z trzech systemów multimedialnych – od radia z możliwością odtwarzania muzyki z urządzeń i nośników zewnętrznych, po system z kolorowym ekranem o przekątnej 6,5 cala i rozdzielczości 800x480 pikseli. Najważniejszą innowacją tego urządzenia jest funkcja MirrorLink, która pozwala na samochodowym wyświetlaczu zobaczyć to samo, co na połączonym smartfonie. Kolejna nową funkcją jest SmartGate, która pozwala na pokazanie danych samochodu w aplikacji na telefonie. Dzięki temu możemy uzyskać telemetrię pokazującą nasz styl jazdy i pozwalającą na jego analizę, która może np. pomóc w nauce oszczędnego prowadzenia.