Ile wart jest nowy Peugeot 308?
Peugeot ujawnił polski cennik nowego modelu 308, który od czerwca pojawi się w salonach samochodowych. Za najtańszą wersję francuskiej nowości trzeba będzie zapłacić ponad 58 tys. złotych, za najdroższą aż 92 tys. złotych. Peugeot proponuje trzy rodzaje nadwozia i cztery silniki w różnych wersjach.
Właścicielem nowego Peugeota 308 będzie można zostać wydając 58 400 zł. Taką cenę ustalono za pięciodrzwiowy samochód w wersji Acces. Pojazd wyposażono w benzynowy silnik 1.4 VTI o mocy 98 KM i manualną skrzynię biegów. Za silnik Diesla o pojemności 1.6 l i mocy 92 KM trzeba będzie dopłacić 9 tysięcy złotych, a mikrohybrydowy silnik 1.6 l e-HDI, sześciobiegowa przekładnia i system Stop&Start to kolejny wydatek blisko pięciu tysięcy złotych.
W najdroższej wersji za nowe 308 hatchback trzeba będzie zapłacić 92 400 zł. Samochód, który otrzymał oznaczenie GTi, z silnika 1.6 l THP „wyciska” jednak 200 KM, a właściciel w standardzie otrzyma 18-calowe aluminiowe felgi, dwustrefową automatyczną klimatyzację, półskórzaną tapicerkę, tylny czujnik parkowania oraz wyróżniające tę wersję elementy wystroju wnętrza.
W wersji kombi najtańszego Peugeota 308 wyceniono na 61 300 zł. Samochód dysponuje silnikiem benzynowym 1.4 VTI i pakietem wyposażenia Acces. Najdroższe kombi kosztuje 76 tys. złotych i zostało wyposażone w dieslowski silnik 1.6 l e-HDI. Ci, którzy nie zdecydują się na mikrohybrydę, mogą kupić 308 w wersji kombi za 70 300 zł (silnik 1.6 l HDI) lub za 71 300 zł z tą samą jednostką, ale w lepiej wyposażonej wersji Business&Line.
Ceny Peugeota 308 SW rozpięte są pomiędzy 73 100 zł a 88 900 zł. Tu najtańszy jest samochód z benzynowym silnikiem o pojemności 1.6 l i mocy 120 KM. Najdroższy jest dwulitrowy diesel HDI o mocy 150 KM. Wszystkie Peugeoty 308 w wersji SW będą dostępne z pakietem wyposażenia Active.
Jakie są najważniejsze różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami? W pakiecie Access trzeba będzie dopłacić za kurtynę powietrzną dla pierwszego i drugiego rzędu foteli (1200 zł), elektrycznie sterowane tylne szyby (600 zł), dwustrefową klimatyzację (1200 zł) i tylne czujniki parkowania.
Pakiet Business&Line nie daje możliwości dokupienia kurtyny powietrznej, a za boczne poduszki w pierwszym rzędzie foteli trzeba dopłacić 1200 zł. Wersje Active i Allure posiadają komplet poduszek i dwustrefową klimatyzację w standardzie; można do nich także dokupić pakiet wykończenia wnętrza skórą.
W nowym 308 do wyboru będzie dziesięć kolorów nadwozia i siedemnaście rodzajów wykończenia wnętrza.
tb/