Ile kosztuje auto na abonament? Gdy nie zależy ci na własności

Kupno samochodu to spory wydatek. A może lepiej wziąć auto w abonamencie? Za comiesięczną opłatę otrzymujemy pojazd, którym możemy jeździć i nie musimy się martwić utratą jego wartości. Wystarczy 800 zł.

Rezygnacja z zakupu na rzecz abonamentu ma swoje zalety. Nie trzeba martwić się utratą wartości auta
Źródło zdjęć: © East News | Piotr Mecik/EAST NEWS
Tomasz Budzik
oprac.  Tomasz Budzik

Abonament na samochód to forma finansowania, która nieco różni się od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, płaconą comiesięcznie kwotę. Samochodu nie trzeba jednak kupować na własność. W abonamencie dostępne są auta nowe i używane. Jeśli chodzi o nowe auta, taką możliwość wprowadziły m.in. Hyundai, Alfa Romeo, Volvo i Fiat. Są też firmy, które udostępniają w ten sposób auta używane.

Z wyliczeń Master1.pl, sieci sprzedaży samochodów nowych i używanych, wynika, że że 3-letnim samochodem w abonamencie można jeździć już za 719 zł miesięcznie. Klienci coraz chętniej decydują się na samochody pokontraktowe. W 2017 roku na ich zakup zdecydowało się ponad 4 tys. klientów firmy, co stanowi 30 proc. wszystkich sprzedanych aut.

Ile kosztuje pokontraktowe auto na abonament? Z danych Master1.pl wynika, że potencjalni klienci zwykle należą do jednej z trzech grup. Są to osoby skłonne wydawać co miesiąc do 800 zł, do 100 zł lub do 1,5 tys. zł. Oto przykładowe auta, które można wziąć w abonament w tych widełkach. Bez opłaty na start, na 24 miesiące. Po upływie tego czasu można wymienić auto na kolejne. W cenę wliczony jest pakiet ubezpieczeń, koordynacja likwidacji szkód, samochód zastępczy oraz organizacja zleceń serwisowych i wymiany opon.

Wycena 1: do 800 zł miesięcznie

W wariancie cenowym nieprzekraczającym 800 zł miesięcznie można znaleźć małe miejskie auta popularnych marek, służące do codziennego poruszania się do pracy i załatwiania bieżących spraw. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:

- Peugeot 208 z 2014 r. , silnik 1.2 VTi - 762 zł brutto
- Hyundai I20 z 2014 r., silnik 1.1 CRDi - 719 zł brutto
- Skoda Fabia z 2014 r., silnik 1.2 TSI - 786 zł brutto

Wycena 2: do 1000 zł miesięcznie

Tu już wybór jest znacznie większy i można pokusić się o auto kompaktowe. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:
- Nissan Note z 2014 r. , silnik Diesla 1.5 – 821 zł brutto
- KIA Rio z 2014 r., silnik Diesla 1.2 – 816 zł brutto
- Skoda Rapid z 2014 r, silnik 1.2 TSI – 866 zł brutto
- Opel Astra hatchback, z 2014 r. , silnik 1.3 CDTI – 870 zł brutto
- Reanult Clio z 2015 r., silnik 1.5 dCi – 928 zł brutto
- Ford Focus kombi, 2014 r., 1.6 TDCi – 947 zł brutto
- Hyundai I30, 2014r., 1.4 benzyna – 949 zł brutto

Wycena 3: do 1 500 zł

W miesięcznym czynszu nieprzekraczającym 1500 zł można korzystać z o wiele bardziej zaawansowanych technologicznie samochodów, odpowiednich dla wymagających użytkowników. To m.in. popularne na polskich drogach SUV-y, komfortowe sedany, rodzinne kombi oraz dobrze wyposażone kombivany. Przykładowe modele:

- Hyundai Tucson Comfort z 2016 r., 1.6 GDI – 1 399 zł brutto
- Hyundai I40 Business z 2015 r., 1.7 CRDI – 1 398 zł brutto
- Volkswagen Passat Comfortline, z 2014 r., 2.0 TDI – 1 400 zł brutto
- Opel Combo Tour z 2015 r., 1.3 CDTI – 1 001 zł brutto
- Peugeot 508 z 2013 r., 2.0 HDi – 1 051 zł brutto
- Skoda Octavia Ambition z 2014 r., 1.4 TSI – 1063 zł brutto
Oczywiście można też przeznaczyć na samochód 2 tys zł miesięcznie lub więcej. Wtedy do dyspozycji klienta będą już modele segmentu premium.

Do kogo skierowana jest oferta aut na abonament? Zainteresowani nią mogą być szczególnie młodzi ludzie, którzy ubezpieczając posiadany przez siebie pojazd, musieliby zapłacić bardzo wysoką składkę OC. To dobre rozwiązanie dla tych, którzy nie chcą martwić się utratą wartości auta i jego odsprzedażą.

Wybrane dla Ciebie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Harley Harleyowi nierówny, czyli sprawdziłem, co oferują Amerykanie
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Konrad Dąbrowski na podium Rajdu Maroka
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Nowa Honda CB1000F spodoba się wielbicielom stylu retro
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Wideo: Motorowerzysta "kaskader" uciekał przed policją. Miał kilka powodów
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Odświeżony Barton B-Max już w sprzedaży. Użytkownicy docenią zmiany
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3