Trwa ładowanie...

Ile kosztuje auto na abonament? Gdy nie zależy ci na własności

Kupno samochodu to spory wydatek. A może lepiej wziąć auto w abonamencie? Za comiesięczną opłatę otrzymujemy pojazd, którym możemy jeździć i nie musimy się martwić utratą jego wartości. Wystarczy 800 zł.

Ile kosztuje auto na abonament? Gdy nie zależy ci na własnościŹródło: East News, fot: Piotr Mecik/EAST NEWS
d203xix
d203xix

Abonament na samochód to forma finansowania, która nieco różni się od leasingu czy kredytu. Umożliwia stałe użytkowanie pojazdu za ustaloną z góry, płaconą comiesięcznie kwotę. Samochodu nie trzeba jednak kupować na własność. W abonamencie dostępne są auta nowe i używane. Jeśli chodzi o nowe auta, taką możliwość wprowadziły m.in. Hyundai, Alfa Romeo, Volvo i Fiat. Są też firmy, które udostępniają w ten sposób auta używane.

Z wyliczeń Master1.pl, sieci sprzedaży samochodów nowych i używanych, wynika, że że 3-letnim samochodem w abonamencie można jeździć już za 719 zł miesięcznie. Klienci coraz chętniej decydują się na samochody pokontraktowe. W 2017 roku na ich zakup zdecydowało się ponad 4 tys. klientów firmy, co stanowi 30 proc. wszystkich sprzedanych aut.

Ile kosztuje pokontraktowe auto na abonament? Z danych Master1.pl wynika, że potencjalni klienci zwykle należą do jednej z trzech grup. Są to osoby skłonne wydawać co miesiąc do 800 zł, do 100 zł lub do 1,5 tys. zł. Oto przykładowe auta, które można wziąć w abonament w tych widełkach. Bez opłaty na start, na 24 miesiące. Po upływie tego czasu można wymienić auto na kolejne. W cenę wliczony jest pakiet ubezpieczeń, koordynacja likwidacji szkód, samochód zastępczy oraz organizacja zleceń serwisowych i wymiany opon.

Wycena 1: do 800 zł miesięcznie

W wariancie cenowym nieprzekraczającym 800 zł miesięcznie można znaleźć małe miejskie auta popularnych marek, służące do codziennego poruszania się do pracy i załatwiania bieżących spraw. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:

d203xix

- Peugeot 208 z 2014 r. , silnik 1.2 VTi - 762 zł brutto
- Hyundai I20 z 2014 r., silnik 1.1 CRDi - 719 zł brutto
- Skoda Fabia z 2014 r., silnik 1.2 TSI - 786 zł brutto

Wycena 2: do 1000 zł miesięcznie

Tu już wybór jest znacznie większy i można pokusić się o auto kompaktowe. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:
- Nissan Note z 2014 r. , silnik Diesla 1.5 – 821 zł brutto
- KIA Rio z 2014 r., silnik Diesla 1.2 – 816 zł brutto
- Skoda Rapid z 2014 r, silnik 1.2 TSI – 866 zł brutto
- Opel Astra hatchback, z 2014 r. , silnik 1.3 CDTI – 870 zł brutto
- Reanult Clio z 2015 r., silnik 1.5 dCi – 928 zł brutto
- Ford Focus kombi, 2014 r., 1.6 TDCi – 947 zł brutto
- Hyundai I30, 2014r., 1.4 benzyna – 949 zł brutto

Wycena 3: do 1 500 zł

W miesięcznym czynszu nieprzekraczającym 1500 zł można korzystać z o wiele bardziej zaawansowanych technologicznie samochodów, odpowiednich dla wymagających użytkowników. To m.in. popularne na polskich drogach SUV-y, komfortowe sedany, rodzinne kombi oraz dobrze wyposażone kombivany. Przykładowe modele:

- Hyundai Tucson Comfort z 2016 r., 1.6 GDI – 1 399 zł brutto
- Hyundai I40 Business z 2015 r., 1.7 CRDI – 1 398 zł brutto
- Volkswagen Passat Comfortline, z 2014 r., 2.0 TDI – 1 400 zł brutto
- Opel Combo Tour z 2015 r., 1.3 CDTI – 1 001 zł brutto
- Peugeot 508 z 2013 r., 2.0 HDi – 1 051 zł brutto
- Skoda Octavia Ambition z 2014 r., 1.4 TSI – 1063 zł brutto
Oczywiście można też przeznaczyć na samochód 2 tys zł miesięcznie lub więcej. Wtedy do dyspozycji klienta będą już modele segmentu premium.

Do kogo skierowana jest oferta aut na abonament? Zainteresowani nią mogą być szczególnie młodzi ludzie, którzy ubezpieczając posiadany przez siebie pojazd, musieliby zapłacić bardzo wysoką składkę OC. To dobre rozwiązanie dla tych, którzy nie chcą martwić się utratą wartości auta i jego odsprzedażą.

d203xix
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d203xix
Więcej tematów