Hyundai zwiększa europejskie moce produkcyjne
Hyundai zakończył rozbudowę swojej fabryki w Turcji. Dzięki temu moce produkcyjne w Europie zwiększyły się do 500 000 sztuk rocznie.
Wybudowany w 1997 r. w tureckim Izmit zakład jest jednocześnie najdłużej działającą poza Koreą Południową fabryką Hyundaia. Pierwotnie była ona w stanie wyprodukować 60 000 aut rocznie, jednak od 2007 r. jej moce wzrosły do 125 000 egzemplarzy rocznie. Dzięki ostatnim inwestycjom do 2014 r. zdolność produkcyjna wyniesie 200 000 aut rocznie. Powstawać tam będzie nowy model - i10, który dołączy do i20.
W ślad tureckiej fabryki, w którą zainwestowano ponad 1 mld euro, Hyundai wybudował w 2008 r. drugi europejski zakład, w czeskich Novosicach. Jest to jedna z najnowocześniejszych placówek, którą już w pierwszym roku opuściło 114 000 samochodów, a przed 3 miesiącami z taśmy zjechał milionowy egzemplarz. Aktualnie zakład pracuje przez całą dobę przy wykorzystaniu pełnych mocy, wynoszących 300 000 sztuk rocznie.
95 proc. aut Hyundaia sprzedawanych na Starym Kontynencie zostało zaprojektowanych i opracowanych właśnie w Europie. Najnowsza inwestycja oznacza, że do końca 2013 r. 9 na 10 pojazdów, które trafią do europejskich salonów, będzie produkowanych w Europie.
Źródło: Hyundai
ll/moto.wp.pl