Hyundai wybrał Polskę. Premiera bestsellera odbyła się w Poznaniu
To wielkie wyróżnienie dla Polski i Poznania. Na targach Motor Show 2016 miała miejsce jedna prawdziwa premiera europejska, czyli pokazanie samochodu, który nigdy wcześniej nie był prezentowany (ani w Genewie, ani na innych targach). Chodzi o Hyundaia Elantrę.
Skąd wybór Poznania? Polska jest największym rynkiem jeśli chodzi o sprzedaż sedanów w Europie, decyzja o pokazaniu modelu u nas była zatem naturalna dla zarządu koreańskiego giganta.
Na nową Elantrę można już składać zamówienia. Auto zostało też wycenione. Podstawowa cena sedana w najniższej wersji wyposażeniowej z silnikiem o pojemności 1,6 litra i mocy 128 KM wynosi 67 900 zł. Auto dostępne jest także z silnikiem Diesla 1,6, jego moc wynosi 136 KM. Poprzednia Elantra nie miała motoru wysokoprężnego.
Klienci, którzy zdecydują się na zakup nowej Elantry na etapie przedpremierowej sprzedaży mają możliwość skorzystania ze specjalnej oferty opartej na trzech korzyściach: specjalnym upominku finansowym, dedykowanym dla tego modelu kredycie oraz premii za odkup użytkowanego dotychczas samochodu.
Debiutujący w Poznaniu model to szósta generacja Elantry, będącego najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia na świecie. Nowy samochód jest o 20 mm dłuższy i 25 mm szerszy w porównaniu do poprzednika, co poskutkowało przestronniejszym wnętrzem. Konstrukcja nadwozia została zmodyfikowana w celu uzyskania większej trwałości i sztywności, przy wykorzystaniu o 32 proc. więcej stali o wysokiej wytrzymałości niż w poprzedniku.
Auto wyposażono w systemy poprawiające wygodę i bezpieczeństwo. Ma fotel kierowcy ze zintegrowanym systemem pamięci (IMS) i inteligentny bagażnik ułatwiający załadunek, otwierający się automatycznie, gdy kierowca posiadający kluczyk znajduje się w bliskiej odległości. W opcji jest system wykrywania martwego pola (BSD) i system ostrzegania przed pojazdami nadjeżdżającymi z tyłu (RCTA).
Topowa wersja Elantry kosztuje 107 tys. zł.
MAK