Hyundai wśród najbardziej wartościowych marek świata
Hyundai zanotował najwyższe w swojej historii miejsce w rankingu "100 Najlepszych Globalnych Marek 2013", opracowanym przez Interbrand. Koreańczycy zajęli 43 pozycję.
Hyundai jest najszybciej rozwijającą się marką motoryzacyjną, której wartość w ciągu roku wzrosła o 20,5 proc. do 9 mld dolarów. Pierwszy raz do zestawienia trafił 9 lat temu, debiutując na 84 miejscu. Z każdym rokiem udawało się zajmować coraz wyższe lokaty, zaś wartość marki wzrosła w tym czasie o 160 proc.
Szczególnie godne uwagi są wyniki z ostatnich pięciu lat, w trakcie których wartość ta wzrosła o 96 proc., przy średniej w branży na poziomie 42 proc. Stało się tak dzięki wprowadzeniu przez firmę w 2011 r. nowego wzorca zarządzania marką, określanego jako "Modern Premium".
Interbrand w uzasadnieniu pisze, że Hyundai zdobył silną pozycję na światowym rynku i konsekwentnie umacnia swój wizerunek, tworząc samochody o wyróżniającym stylu, designie i osiągach. Ważne jest równoczesne budowanie bazy lojalnych miłośników marki, udoskonalanie produktów oraz inwestycje we współpracę z UEFA, FIFA i WRC.
Źródło: Hyundai
ll/moto.wp.pl