Hyundai utrzymuje udział w rynku
W ciągu pierwszych 5 miesięcy 2013 r. Hyundai utrzymał udział w rynku europejskim na poziomie 3,5 proc. Oznacza to wzrost o 0,2 proc. względem analogicznego okresu 2012 r.
W maju zarejestrowano 36 468 nowych samochodów koreańskiej marki, czyli o 0,4 proc. więcej niż przed rokiem. - Sytuacja na europejskim rynku jest coraz silniej związana z polityką fiskalną. W związku ze stawkami podatkowymi, uzależnionymi od poziomu emisji spalin, nabywcy szukają samochodów o niższym zużyciu paliwa, o czym świadczą wyniki sprzedaży naszych modeli - mówi Allan Rushforth z europejskiego oddziału Hyundaia.
- Konsumenci nabierają coraz większej pewności siebie, jednak utrzymywanie się niestabilnej sytuacji ekonomicznej powoduje, że zakupy samochodów odkładane są na przyszłość. Przewidujemy, że począwszy od IV kwartału 2013 r. na Starym Kontynencie rozpocznie się powolny, organiczny wzrost sprzedaży - dodaje.
W pierwszych czterech miesiącach 2013 r. udział i20 w segmencie B zwiększył się z 2,2 do 2,7 proc. , natomiast i30 w segmencie C - z 4,5 do 4,8 proc. Wzrost zanotował też przedstawiciel segmentu D1 - i40 (z 4,0 do 6,2 proc.).
Źródło: Hyundai
ll/moto.wp.pl