HYUNDAI Santa Fe DM
Lata produkcji | 2013 |
Dostępne wersje nadwoziowe | terenowy |
Silniki | 2.4 L I4 190 KM, 3.3 L V6 290 KM, 2.0 L Turbo I4 264KM, 2.0L CRDI 170 KM, 2.2L CRDI 200KM |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2700/2800 |
Długość (mm) | 4689/4905 |
Szerokość (mm) | 1880 |
Wysokość (mm) | 1679/1690 |
Marki | |
Model |
Nowe wcielenie Hyundaia Santa Fe chce kontynuować niezłą passę swojego poprzednika. Jego konstruktorzy upatrują najgroźniejszej konkurencji wśród samochodów BMW, Audi i Mercedesa. Od strony prezencji trudno Hyundaiowi cokolwiek zarzucić. Styliści stanęli na wysokości zadania i przedstawili bardzo odważny projekt odcinający się od bezpośredniego poprzednika. Kreślarze zrezygnowali z obłości na rzecz dynamicznych przetłoczeń, dodających autu pożądanej dziś wyjątkowości. Delikatnie rozczarowuje natomiast wnętrze. W tej kwestii autu zdecydowanie bliżej do Chevroleta Captivy niż Audi Q5. Jakość materiałów wykończeniowych nie jest zła, ale za dużo wewnątrz twardych plastików i nie do końca przemyślanych detali. Tworzywa zostały solidnie spasowane, jednak brak im typowej dla segmentu premium szlachetności. Pod maską Santa Fe może pracować silnik CRDi o pojemności 2.2 litra lub 2.0 w dwóch wariantach mocy. Słabszy generuje 150 KM i 383 Nm, natomiast mocniejszy 197 koni mechanicznych i 436 Nm momentu obrotowego.
Dzięki bezkluczykowemu dostępowi, wystarczy wcisnąć przycisk Start Engine, by ruszyć przed siebie. Od razu daje się zauważyć świetne wyciszenie kabiny. Nawet przy prędkościach autostradowych, do wnętrza dochodzą jedynie nieliczne odgłosy.