Hyundai i40: sportowa elegancja
Koreański producent rozszerza rodzinę swoich samochodów osobowych. Do modeli i10, i20 oraz i30 dołączyć ma i40, plasujący się w segmencie D. W marcu, podczas salonu samochodowego w Genewie Hyundai zaprezentował model i40 w odmianie kombi. Rozpoczynające się w tym tygodniu targi w Barcelonie będą miejscem premiery i40 sedan. Na razie możemy oglądać jego szkic.
Modelem i40 Hyundai chce postawić mocny akcent na europejskim rynku. Samochód, który zaprojektowany został przez pracowników centrum Hyundaia w niemieckim Rüsselsheim, ma jak najlepiej odpowiadać potrzebom i wymaganiom klienta ze Starego Kontynentu. Rzut oka na szkic pozwala stwierdzić, że powinno być to auto o ciekawym wyglądzie, który sugerować ma jego sportowy charakter. Czy jednak karoseria tego samochodu będzie się wyróżniać, przekonamy się, gdy zostanie on zaprezentowany w Barcelonie. Na razie wydaje się, że projekt Hyundaia i40 może być – pod względem estetycznym - ciekawszy i śmielszy, niż w przypadku nowego Subaru Imprezy w wersji sedan.
Samochód, który na europejskim rynku będzie konkurował między innymi z Volkswagenem Passatem, Oplem Insignią, Chevroletem Malibu, Citroenem C5 czy Toyotą Avensis, będzie mógł pochwalić się rozstawem osi wynoszącym 2,77 m. To o 7 cm więcej, niż w Oplu, Chevrolecie i Passacie, ale nieco mniej niż w Citroenie. Hyundai i40 sedan nieco ustępuje również samochodowi francuskiemu pod względem szerokości we wnętrzu kabiny pasażerskiej. W ma ona wynosić 1455 mm na wysokości ramion. Nowość Hyundaia powinna więc oferować całkiem sporo miejsca dla pasażerów. W jakim stopniu przełoży się to na ich wygodę, będzie można przekonać się, gdy samochód trafi do produkcji.
Hyundai bardzo oszczędnie dawkuje informacje na temat swojej nowej propozycji. Więcej danych na temat modelu i40 w wersji sedan producent z pewnością ujawni już niebawem, podczas oficjalnej prezentacji samochodu na targach motoryzacyjnych w Barcelonie.
tb/