Hyundai i Kia sprzedały 7,12 mln samochodów w 2012 roku
Większy z dwóch koreańskich producentów, czyli Hyundai, sprzedał w 2012 roku 4,4 mln samochodów. O 8,6 proc. więcej niż w 2011. W samym grudniu nabywców znalazło ponad 390 tys. aut tej marki (wzrost o 5,4 proc. rdr). Co ważne, sukces został odniesiony na rynku międzynarodowym. W rodzimej Korei sprzedaż Hyundaiów wyniosła niecałe 668 tys. i spadła o 2,3 proc (mimo znacznego wzrostu w ostatnim miesiącu roku).
Koreańczycy przewidują, że kolejny rok nie będzie już tak dobry, a wzrost sprzedaży dużo mniejszy. Chung Mong Koo, szef Hyundaia i Kii, powiedział, że pracownicy muszą się przygotować na „bardzo trudny rok”. Określił też, że celem jest wzrost na poziomie ok. 4 proc. i osiągnięcie 7,41 mln sprzedanych samochodów w 2013 roku. Byłaby to najmniejsza poprawa od 2006 roku, gdy koreański koncern zaliczył 1,2-procentowy spadek sprzedaży.
sj, moto.wp.pl