Hyundai Elantra w wersji usportowionej
Do Polski dopiero co wjechała nowa wersja ekonomicznego sedana z Korei – Elantra, tymczasem jej twórcy już zaprezentowali dużo drapieżniejszą wersję samochodu.
Elantra europejską premierę miała w Poznaniu. Niedawno samochód został wyceniony i rozpoczęto jego sprzedaż. Tymczasem w Korei pokazano Avante Sport, auto będące najmocniejszą wersją Elantry. Oficjalna premiera nie miała jeszcze miejsca, ale wiadomo, że Hyundai zamierza oferować model w Azji i Stanach Zjednoczonych. Potem prawdopodobnie trafi do Europy i Polski.
Co wyróżnia samochód? Przede wszystkim stylizacja. Wóz stoi na 18-calowych alufelgach, ma inne reflektory i zderzaki. Światła to LED-y do jazdy dziennej wykonane w technologii HID. Z tyłem samochodu designerzy poszaleli jeszcze odważniej, umieszczając niewielki spojler, chromowany wydech i atrapę dyfuzora.
Podobne zmiany zaszły we wnętrzu, gdzie umieszczono zaprojektowane ponownie dodatki w kontrastowych kolorach, pasujące do sportowego charakteru plastikowe nakładki oraz nowe fotele.
Prawdziwy dyfuzor na nic by się nie przydał, bo auto nie jest sportowcem, ale tym samym sedanem co Elantra, z mocniejszym silnikiem. Doładowana jednostka 1,6 litra T-GDi dostarcza 204 konie mocy i 265 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta przekłada się na osiągi: Avante (czyli Elantra) Sport rozpędza się do setki w 8 sekund. Silnik sprzężony jest z manualną skrzynią o 6 przełożeniach lub dwusprzęgłowym, 7-biegowym automatem.
Kiedy zobaczymy Elantrę Sport w Polsce? Plany Hyundaia poznamy wkrótce. Przypomnijmy, że ceny Elantry w podstawowej wersji zaczynają się od 67 tys. 900 zł.
Opr. MAK