HYUNDAI Elantra HD
Lata produkcji | 2006 - 2010 |
Dostępne wersje nadwoziowe | kombi; hatchback |
Silniki | 1.6 Gamma 122KM, 2.0 Beta 143 KM, 1.6 Diesel 115 |
Skrzynie biegów | manualna, automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2650-2700 |
Długość (mm) | 4475-4542 |
Szerokość (mm) | 1775 |
Wysokość (mm) | 1480-1565 |
Marki | |
Model |
Elantra IV zadebiutowała w 2006 roku na targach New York Auto Show jako samochód na rok modelowy 2007. Model ten nie był dostępny w Europie. W USA Elantra oferowana jest jedynie w wersji z 2.0 litrowym silnikiem. W porównaniu do poprzedniej generacji zmniejszono zużycie paliwa. Standardowo samochód był wyposażony w pięciobiegową manualną skrzynię biegów, opcjonalnie dostępna była czterobiegowa przekładnia automatyczna. Elantra IV generacji miała także odmianę Yue Dong. Jest to specjalna wersja Elantry przeznaczona na rynek Chiński. Samochód różni się od klasycznej Elantry IV między innymi zmodyfikowanym wyglądem i wyposażeniem. W kwietniu 2011 roku na Shanghai Auto Show została zaprezentowana odświeżona wersja Elantry Yue Dong. Zmieniono lampy przednie, wprowadzono nowy, chromowany grill, zmieniono tylny zderzak, a we wnętrzu użyto materiałów lepszej jakości. W lipcu 2009 roku w Korei Południowej wprowadzono do sprzedaży hybrydową wersję Elantry IV pod nazwą Hyundai Avante LPI HEV. Jest to pierwszy na
świecie samochód hybrydowy, napędzany LPG, a także pierwszy samochód w którym zastosowano akumulatory litowo-polimerowe (Li-Poly). Elantra LPI HEV napędzana jest silnikiem o pojemności skokowej 1,6 Gamma i mocy 84 kW (114 KM). Silnik ten jest wspomagany przez silnik elektryczny o mocy 15 kW (20 KM). Moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej przekładni CVT.