Trwa ładowanie...
02-01-2012 18:01

Hyundai chce pobić rekord w 2012 roku

Hyundai chce pobić rekord w 2012 rokuŹródło: zdjęcie producenta
d18tafa
d18tafa

Po połączeniu się Hyundaia i Kii koreańska firma stała się czwartym największym producentem samochodów na świecie. Jest też jednym z najszybciej rozwijających się koncernów samochodowych. Szefowie Hyundaia zakładają, że w 2012 roku sprzedaż osiągnie 7 mln sztuk.

W 2011 roku Hyundai sprzedał łącznie około 6,6 mln samochodów, czyli znacznie więcej niż planowane 6,3 mln. Około 4,05 mln z nich miało logo samego Hyundaia, a pozostałe Kii. Na rodzimym rynku są niekwestionowanym liderem, ale to 14-procentowy wzrost sprzedaży zagranicznej Hyundaia był ważniejszy. 730 000 samochodów koreańskiej marki trafiło do Chin i 610 000 do Indii. Kia rozwija się jeszcze szybciej, gdyż poza Koreą sprzedała aż 24 proc. więcej samochodów niż przed rokiem.

W połączeniu z problemami liderów - głównie Toyoty, której produkcją w 2011 roku została mocno ograniczona z powodu marcowego tsunami - pozycja Hyundai Motor bardzo się umocniła. Koreańska firma w 2012 roku ma szansę zbliżyć się do trójki największych producentów - Toyoty, GM i VW. Wraz z coraz większą sprzedażą rosną też fundusze na rozwój i w 2012 roku Hyundai ma zamiar na ten cel przeznaczyć 11 proc. więcej pieniędzy. Dzięki temu koreańskie samochody mają stać się jeszcze bardziej konkurencyjne.

Jeszcze niedawno samochody z Korei były obiektem żartów i autami, który były wybierane tylko ze względu na niską cenę. Rosnąca jakość, problemy konkurencji i kryzys, który każe szukać tańszych produktów złożyły się na niespodziewany sukces Koreańczyków. Nie powinno nikogo zdziwić, gdy niedługo to starzy liderzy będą musieli gonić Hyundaia.

sj

d18tafa
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d18tafa
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj