Hyundai chce pobić rekord w 2012 roku
W 2011 roku Hyundai sprzedał łącznie około 6,6 mln samochodów, czyli znacznie więcej niż planowane 6,3 mln. Około 4,05 mln z nich miało logo samego Hyundaia, a pozostałe Kii. Na rodzimym rynku są niekwestionowanym liderem, ale to 14-procentowy wzrost sprzedaży zagranicznej Hyundaia był ważniejszy. 730 000 samochodów koreańskiej marki trafiło do Chin i 610 000 do Indii. Kia rozwija się jeszcze szybciej, gdyż poza Koreą sprzedała aż 24 proc. więcej samochodów niż przed rokiem.
W połączeniu z problemami liderów - głównie Toyoty, której produkcją w 2011 roku została mocno ograniczona z powodu marcowego tsunami - pozycja Hyundai Motor bardzo się umocniła. Koreańska firma w 2012 roku ma szansę zbliżyć się do trójki największych producentów - Toyoty, GM i VW. Wraz z coraz większą sprzedażą rosną też fundusze na rozwój i w 2012 roku Hyundai ma zamiar na ten cel przeznaczyć 11 proc. więcej pieniędzy. Dzięki temu koreańskie samochody mają stać się jeszcze bardziej konkurencyjne.
Jeszcze niedawno samochody z Korei były obiektem żartów i autami, który były wybierane tylko ze względu na niską cenę. Rosnąca jakość, problemy konkurencji i kryzys, który każe szukać tańszych produktów złożyły się na niespodziewany sukces Koreańczyków. Nie powinno nikogo zdziwić, gdy niedługo to starzy liderzy będą musieli gonić Hyundaia.
sj