Trwa ładowanie...
12-06-2006 13:54

Hyundai Accent 1.4

Hyundai Accent 1.4
dx6ja5q
dx6ja5q

Najpopularniejszy u nas Hyundai - Accent, został gruntownie zmodernizowany. Czy model ten odbierze klientów firmom europejskim?

Nasz rynek został zasypany tanimi sedanami - Dacią Logan, Fiatem Albea, a ostatnio Chevroletem Aveo i nawet Hondą City. Dołącza do nich Hyundai Accent. Co prawda City i Accent kosztują powyżej 40 tys. zł, ale w kręgach ludzi dobrze zarabiających mogą rzeczywiście uchodzić za tanie. Jeździliśmy Accentem napędzanym silnikiem benzynowym 1,4 l o mocy 96 KM.

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9739/hyundai-accent-1-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | *Cechy szczególne *

dx6ja5q

W porównaniu z poprzednikiem nowy Accent ma nową płytę podłogową i kształt nadwozia. Charakterystyczne dla tego modelu jest miękkie zawieszenie, typowe dla aut koreańskich. Jego konstrukcja jest typowa w tej klasie pojazdów – z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna łącząca wahacze wzdłużne. Przednie fotele są dość dobrze wyprofilowane i miejsca jest pod dostatkiem. Natomiast wysocy pasażerowie siedzący na tylnej kanapie nie będą zadowoleni ze swojego wzrostu, gdy kolanami dotykać będą do oparcia przednich foteli. Również nad głową miejsca jest za mało. Tablica przyrządów jest czytelna, a jednak jakość plastików - na przeciętnym poziomie. W porównaniu z konkurentami bagażnik Accenta ma najmniejszą objętość – 390 l, ale można go powiększyć przez złożenie tylnej kanapy.

Silnik

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9739/hyundai-accent-2-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Jednostka napędowa z pojemności 1,4 l osiąga moc 97 KM. Ma ona 4 zawory w każdym cylindrze, 2 wałki rozrządu w głowicy (DOHC) i zmienną długość kanałów dolotowych. To ostatnie urządzenie powinno zwiększać elastyczność i powodować oszczędności w zużyciu paliwa. Niestety, nie powoduje. Zużycie paliwa w mieście wynosi ok. 9 l na 100 km, gdyż silnik ożywia się przy wysokich obrotach.

dx6ja5q

Wrażenia z jazdy

Zaletą Accenta jest dość dobra dynamika. Trzeba jednak z niej korzystać z umiarem, ponieważ własności jezdne tego pojazdu są zdradliwe. Podczas szybko pokonywanych zakrętów pojazd może nieoczekiwanie zboczyć z zamierzonego kierunku jazdy. Jednym z powodów jest dość miękkie zawieszenie, które jednak przyczynia się do wysokiego komfortu jazdy. Z pokonywaniem poprzecznych nierówności, np. szyn tramwajowych, Accent daje sobie radę zadziwiająco dobrze, a jego nadwozie lekko się kołysze. Mankamentem Hyundaia jest mało wydajny układ hamulcowy. Pojazd z prędkości 100 km/h zatrzymuje się na drodze 44,8 m, gdy granica wynosi 40 m.

Podsumowanie

| [

]( javascript:otworz('http://i.wp.pl/a/f/jpeg/9739/hyundai-accent-3-b.jpeg',500,375) ) |
| --- | Hyundai Accent potwierdza pogląd, że najtrudniej jest zaprojektować tani samochód. Kompromisowe rozwiązania nie wszystkim przypadną do gustu. Jeżeli nabywca wyda na Accenta dorobek całego swojego życia – 44 500 zł, to będzie niezadowolony z plastików kiepskiej jakości czy skromnego wyposażenia seryjnego. Nie ma bowiem pewności, czy za podobną kwotę nie lepiej kupić Hondy City, Skody Fabii. A może wybrać znacznie tańszą Dacię Logan? Gdy Accent jest tzw. drugim autem w rodzinie, może spełniać oczekiwania pojazdu, po którym nie oczekuje się zbyt wiele.

dx6ja5q

Wybrane dane techniczne:

| Typ silnika | Benzynowy |
| --- | --- |
| Ilość cylindrów/zaworów | 4/16 |
| Pojemność skokowa (cm3): | 1399 |
| Moc maksymalna (KM/obr/min): | 97/6000 |
| Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 125/4700 |
| Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 12,3 |
| Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 13,6 |
| Prędkość maksymalna (km/h): | 177 |
| Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*: | b.d. |
| Droga hamowania od 100 km/h (m): | 44,8 |
| Pojemność bagażnika (dm3): | 390 |
| Pojemność zbiornika paliwa (dm3): | 45 |
| Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): | 5,1/8,0 |
| Długość x szerokość x wysokość (cm): | 428 x 169 x 147 |
| Rozstaw osi (cm): | 250 |
| Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/12 |
| Cena (zł): | 44 500 | * - pomiar wg ADAC

Nasza ocena

Przestronność wnętrza * Brakuje miejsca na tylnej kanapie.
Silnik * Mimo nowoczesnej konstrukcji zużywa sporo paliwa.
Poziom hałasu b.d.
Hamulce ** Droga hamowania jest zbyt długa.
Dynamika Wystarczająco dobra dynamika.
Zużycie paliwa * W mieście zużycie paliwa wynosi ok. 9 l na 100 km.
Nowoczesność konstrukcji * Typowa konstrukcja taniego auta.
Wyposażenie podstawowe * Wystarczające.

Wyposażenie seryjne:

Hyundai Accent Classic

| Poduszki powietrzne | 2 |
| --- | --- |
| Układ ABS | S |
| Wspomaganie układu kierowniczego | S |
| Centralny zamek | S |
| Komputer | S | s - wyposażenie seryjne

dx6ja5q

Autor: Ryszard Polit

dx6ja5q
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dx6ja5q
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj