Hybrydowy maluch Toyoty
Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutuje produkcyjna wersja Toyoty Yaris HSD, czyli pierwszego na świecie samochodu segmentu B z pełnym napędem hybrydowym. Dzięki nowej konstrukcji tego napędu wnętrze Yarisa HSD zachowa pełną funkcjonalność, identyczną jak w tradycyjnych wersjach spalinowych modelu.
Na potrzeby Yarisa HSD inżynierowie Toyoty opracowali nowy system hybrydowy o wyraźnie mniejszych rozmiarach i obniżonej masie. Łącznie silnik benzynowy i elektryczny osiągają moc 100 KM i wysoką wartość momentu obrotowego.
Silnik spalinowy o pojemności 1,5 l, jest o 16,5 kg lżejszy i 10 proc. mniejszy niż jednostka 1,8 l znana z modelu Auris HSD. Pod tym względem zmodyfikowano również silnik elektryczny, moduł zarządzania mocą oraz przekładnie. Dodatkowo, Niklowo-wodorkowe akumulatory oraz zbiornik paliwa umieszczono pod tylną kanapą, dzięki czemu bagażnik zachował swoją pełną pojemność.
Dodatkowe wysiłki inżynierów w optymalizacji rozmiarów zespołu hybrydowego pozwoliły Yarisowi HSD utrzymać swoją zaletę - małe rozmiary z zewnątrz, stosunkowo duża przestrzeń w środku.