Hybrydowe Toyoty coraz popularniejsze
Toyota Motor Europe opublikowała dane sprzedażowe Toyoty i Lexusa w Europie w pierwszym kwartale 2013 roku. Łączna sprzedaż koncernu w tym okresie wyniosła 197 309 samochodów, z czego aż 20 proc. stanowiły pojazdy hybrydowe (38 673 sztuk), których popularność wzrosła aż o 82 proc. względem zeszłego roku.
Sprzedaż samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa w szybkim tempie rośnie na świecie (ponad 5 mln sprzedanych samochodów), oraz w ostatnich miesiącach także w Europie. W porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku, w bieżącym roku koncern sprzedał aż o 82 proc. więcej tych pojazdów. Samochody hybrydowe stanowił aż 20 proc. całkowitej sprzedaży Toyota Motor Europe, ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem.
Szczególną popularnością cieszą się nowe modele Toyoty: Yaris Hybrid i Auris Hybrid. Ten pierwszy został nazwany przez redakcję Auto Bild najbardziej oszczędnym pojazdem, cechującym się najniższym kosztem przejechania jednego kilometra. W pierwszym kwartale 2013 r. Yaris Hybrid znalazł w Europie 11 459 nabywców.
Z dużym sukcesem zadebiutowała także nowa generacja Aurisa Hybrid, która znalazła 12 736 nabywców w Europie, aż o 69 proc. więcej niż przed rokiem. We Francji hybrydowy Auris stanowił aż 70 proc. całkowitej sprzedaży modelu. W polskich salonach Toyoty Auris Hybrid debiutuje w dniach 13-14 kwietnia.