Trwa ładowanie...
12-04-2013 13:08

Hybrydowe Toyoty coraz popularniejsze

Hybrydowe Toyoty coraz popularniejszeŹródło: Szymon Jasina
d4chpks
d4chpks

Toyota Motor Europe opublikowała dane sprzedażowe Toyoty i Lexusa w Europie w pierwszym kwartale 2013 roku. Łączna sprzedaż koncernu w tym okresie wyniosła 197 309 samochodów, z czego aż 20 proc. stanowiły pojazdy hybrydowe (38 673 sztuk), których popularność wzrosła aż o 82 proc. względem zeszłego roku.

Sprzedaż samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa w szybkim tempie rośnie na świecie (ponad 5 mln sprzedanych samochodów), oraz w ostatnich miesiącach także w Europie. W porównaniu do pierwszego kwartału 2012 roku, w bieżącym roku koncern sprzedał aż o 82 proc. więcej tych pojazdów. Samochody hybrydowe stanowił aż 20 proc. całkowitej sprzedaży Toyota Motor Europe, ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem.

Szczególną popularnością cieszą się nowe modele Toyoty: Yaris Hybrid i Auris Hybrid. Ten pierwszy został nazwany przez redakcję Auto Bild najbardziej oszczędnym pojazdem, cechującym się najniższym kosztem przejechania jednego kilometra. W pierwszym kwartale 2013 r. Yaris Hybrid znalazł w Europie 11 459 nabywców.

(fot. Szymon Jasina)
Źródło: (fot. Szymon Jasina)

Z dużym sukcesem zadebiutowała także nowa generacja Aurisa Hybrid, która znalazła 12 736 nabywców w Europie, aż o 69 proc. więcej niż przed rokiem. We Francji hybrydowy Auris stanowił aż 70 proc. całkowitej sprzedaży modelu. W polskich salonach Toyoty Auris Hybrid debiutuje w dniach 13-14 kwietnia.

d4chpks
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4chpks
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj