Hybrydowe Porsche Cayenne
Porsche stawia na technologię hybrydową typu plug-in. W 2013 roku producent zademonstrował model Panamera S E-Hybrid, a obecnie trwają testy SUV-a Cayenne wyposażonego w podobny układ.
Podczas testów model po face liftingu. Zastosowano w nim m.in. nowe reflektory i tylne światła, które przypominają klosze zainstalowane w mniejszym modelu Macan. Uwagę zwraca również fakt, iż na jednej ze szpiegowskich fotografii widać kabel zasilania doprowadzony do gniazda umieszczonego pod korkiem wlewu paliwa.
Najwidoczniej Porsche uznało, że układ S E-Hybrid zastosowany w Panamerze spełnił pokładane w nim nadzieje, w związku z czym warto go przenieść do kolejnego modelu. Na razie nie wiadomo, czy system będzie generował tę samą moc, co w limuzynie.
Dla przypomnienia: Panamera S E-Hybrid jest wyposażona w 3-litrowy silnik benzynowy V6 o mocy 333 KM, 95-konny motor elektryczny oraz akumulator litowo-jonowy (9,4 kWh), którego pełne ładowanie za pośrednictwem specjalnej ładowarki Porsche Universal Charger (AC) trwa 180 minut. Operacja „uzdatniania” rozładowanego akumulatora z wykorzystaniem standardowego gniazdka prądu trwa 240 minut. Hybrydowa Panamera może przejechać w trybie w pełni elektrycznym od 18 do 36 kilometrów i osiągnąć prędkość 135 km/h. Po zaprzężeniu do pracy jednostki spalinowej i wygenerowaniu łącznej mocy 416 KM, samochód osiąga maksymalnie 270 km/h, a do pierwszych 100 km/h przyspieszy ze startu zatrzymanego w 5,5 sekundy. Deklarowane przez producenta zużycie paliwa wynosi 3,1 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 100 g/km.
Hybrydowe Porsche Cayenne pojawi się na rynku prawdopodobnie w przyszłym roku.
(źródło: Mototarget.pl)