Hybrydowa strategia Hondy
Honda kontynuuje linię pojazdów przyjaznych środowisku. Na targach w Paryżu zadebiutowała Honda Insight z napędem hybrydowym. Japońska firma od zawsze chciała, aby takie pojazdy stanowiły pomost dla wodorowych napędów przyszłości. W Europie Insight wejdzie do sprzedaży w pierwszej połowie 2009 roku.
Honda zademonstrowała już swój potencjał, wprowadzając model FCX Clarity do sprzedaży leasingowej. Właśnie do tego modelu Honda Insight nawiązuje stylistycznie. Oba pojazdy charakteryzują opływowe kształty, pozwalające na bardziej efektywne wykorzystanie zalet ich napędów. Insight Concept to stylistyczna inspiracja dla wersji produkcyjnej, która wejdzie do sprzedaży w 2009 roku.
Większość komponentów modelu Insight będzie produkowana w fabrykach Hondy, co ma doprowadzić do lepszej kontroli nad technikami produkcyjnymi, a w efekcie również nad kosztami. Oszczędności w przypadku Hondy Insight są możliwe między innymi, dzięki przyspieszeniu tempa i wydajności produkcji. Jednak głównym czynnikiem, który wpłynie na obniżenie kosztów wytwarzania nowego modelu jest ulepszona wersja systemu IMA. Składa się on z silnika elektrycznego oraz zmodyfikowanego, oszczędnego silnika benzynowego.
Nowy Insight, razem z modelem Civic Hybrid, będzie produkowany w fabryce Suzuka, gdzie specjalnie w tym celu rozbudowano linię do produkcji pojazdów hybrydowych. Poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin przez silnik Hondy Insight ma być podobny do modelu Civic Hybrid. Model Insight ma być kombinacją dużej przestrzeni pasażerskiej i obszernego bagażnika z ekonomicznością użytkowania.
Wprowadzenie na rynek Hondy Insight będzie oznaczało realizację pierwszego etapu nowej strategii Hondy, dotyczącej samochodów hybrydowych. Kolejnym krokiem będzie rozpoczęcie sprzedaży auta - wzorowanego na pokazowym modelu CR-Z, a następnie hybrydowej wersji Hondy Jazz. Strategia ta ma uczynić auta hybrydowe bardziej dostępnymi, a zatem - bardziej interesującymi dla szerszego grona klientów.
Źródło: Honda