Trwa ładowanie...
28-06-2016 16:35

Hybrydowa Karma wraca, ale już nie jako Fisker

Hybrydowa Karma wraca, ale już nie jako FiskerŹródło: zdjęcie producenta
d1u6y09
d1u6y09

Fisker Karma był wyjątkowym samochodem hybrydowym z wyższej półki. Jednak producent tego auta miał wyjątkowego pecha, którego kulminacją było zniszczenie całego transportu nowych samochodów przez huragan Sandy. Teraz, po blisko czterech latach, Karma ma wrócić.

Z powodu zmiany właściciela Karma to teraz nazwa marki, a model ochrzczono jako Revero. Wizualnie nie będzie się on różnił od oryginału, ale pod spodem zostanie mocno zmodernizowany. Fiskery były wyjątkowo awaryjne i potrafiły zepsuć się już chwilę po zakupie, a do tego zwarcia w instalacji elektrycznej prowadziły do pożarów. Firma Karma Automotive zapowiada, że nowe wcielenie tego samochodu będzie wolne od tych problemów. Przeprojektowana ma być cała elektryka, okablowanie, akumulatory i układ ładowania. Znaczna część tych elementów ma pochodzić od BMW.

Ważną nowością będzie też zmiana miejsca produkcji. Fisker Karma, mimo tego, że jest to amerykański samochód, był produkowany w Finlandii i statkami transportowany do Stanów Zjednoczonych, które były dla niego głównym rynkiem. Nie dość, że operacja ta była kosztowna i czasochłonna, to właśnie taka logistyka doprowadziła do zniszczenia przez huragan 330 samochodów oczekujących w porcie. Teraz Karma Revero będzie produkowana w fabryce w Morena Valley w Kalifornii.

Prototyp już zjechał z linii produkcyjnej, a już niedługo fabryka ma ruszyć pełną parą. Przy czym Karma nadal nie będzie samochodem wytwarzanym w dużej liczbie. Maksymalne możliwości fabryki to 3000 sztuk rocznie. Cena w USA wyniesie około 135 tys. dolarów (ok. 540 tys. zł), a zatem całkiem sporo. Jest jednak szansa, że Karma wróci też do planu Fiskera, który pracował już nad mniejszym i tańszym modelem.

Przypomnijmy, że Karma to tak zwana hybryda szeregowa, czyli samochód, w którym za napęd odpowiadają wyłącznie silniki elektryczne, a jednostka spalinowa służy tylko jako generator prądu – pokładowa elektrownia. Dodatkowo samochód można naładować z gniazdka i na krótkich dystansach korzystać tylko z zasilania prądem.

sj

d1u6y09
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1u6y09
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj