Trwa ładowanie...
16-09-2010 12:39

Honker: polska terenówka powraca

Honker: polska terenówka powracaŹródło: zdjęcie producenta
d6y8xdh
d6y8xdh

Lubelska fabryka samochodów DZT Tymińscy, która w 2009 kupiła prawa do produkcji wojskowego Honkera, wprowadza do produkcji ich zmodernizowane wersje.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

W przypadku Honkera zmian konstrukcyjnych jest niewiele. W porównaniu do wersji przygotowanej przed laty dla wojska wprowadzono niewidoczne z zewnątrz korekty technologiczne w przednim zawieszeniu (wahacze, drążki skrętne). Stały napęd 4x4 zastąpiono dołączanym napędem przedniej osi. Wśród ważniejszych zmian wyposażenia jest m.in. układ klimatyzacji i ogrzewania postojowego (w opcji). W układzie hamulcowym pojawił się system ABS (opcja). Najistotniejszą zmianą, która pozwoli na wprowadzenie samochodu do szerokiej sprzedaży Europie, jest uzyskanie całościowej homologacji pojazdu, spełniającego normy Euro IV.

Badania homologacyjne dla samochodu Honker w wersji cywilnej dobiegły końca zarówno w ITS, jak i w PIMOT. Obecnie firma czeka na wystawienie świadectw homologacyjnych z Ministerstwa Infrastruktury.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

- Honker jako model projektowany dla wojska korzystał z wielu wyłączeń, co jednak ograniczało prawa do jego sprzedaży w krajach unijnych - wyjaśnia Zbigniew Tymiński, prezes zakładu DZT Tymińscy.

d6y8xdh

Jego zdaniem przewagę Honkera nad ofertą konkurencyjnych samochodów z ramową konstrukcją i napędem 4x4 stanowić będzie odporna konstrukcja i niskie ceny części zamiennych. Cena samochodu w wersji bazowej ma wynieść około 75 000 zł.

Więcej nowości pojawiło się w przypadku Pasagona. Prezes Tymiński podkreśla, że jest to model na wzór Lublina, ale o istotnie zmienionej konstrukcji. Pasagon będzie się jednak trochę różnił od Lublina. Ma większą komorę silnika, szerszy grill i inne reflektory. Wyposażony został w silnik z andrychowskiej Andorii, o pojemności 2,6 litra ma moc 115 KM. Spełnia normę czystości spalin Euro IV, co pozwala na sprzedaż tego modelu w całej Europie. W sprzedaży pojazd pojawi się prawdopodobnie jeszcze w listopadzie.

Firma DZT Tymińscy chce sprzedawać Pasagona od 25 do 30% taniej niż samochody tej klasy konkurencyjnych firm. To oznacza cenę na poziomie od 60 do 80 000 złotych w zależności od rodzaju zabudowy (skrzynia, furgon i chłodnia). Pojazd miałby być także eksportowany na sąsiedni rynek ukraiński i białoruski, ale także do krajów Afryki.

Prezes Tymiński zapowiada, że jego celem jest, aby produkcja Pasagona w ciągu 3 lat wzrosła do 10 000 egzemplarzy rocznie. Wówczas zatrudnienie w firmie znajdzie około 350 osób i dwa razy tyle u dostawców komponentów.

Źródło: Samar.pl

d6y8xdh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d6y8xdh
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj