HONDA Prelude BB5-BB9 V
Lata produkcji | 1996 - 2001 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 2.2 i 16V Type S (220KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2586 |
Długość (mm) | 4521 |
Szerokość (mm) | 1753 |
Wysokość (mm) | 1316 |
Marki | |
Model |
Honda Prelude V, czyli piątej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu G, to jest klasy sportowych aut typu coupe. Występował w jednej 2-drzwiowej wersji nadwoziowej. Zadebiutował w 1996 roku, zastępując czwartą generację modelu Prelude. Stylistyka ponownie zmieniła się bardzo drastycznie. Zamiast podłużnych reflektorów zastosowano bardziej pionowe, z kolei w tylnej części nadwozia odwrotnie. Linia boczna pozostała dość podobna, z długą maską i krótkim tyłem. Taki sam był także układ napędu - silnik z przodu i moc przenoszona na koła przednie. Gorszy był jednak rozkład mas, wynoszący 63/37 procent przód/tył. Pod maską montowano silniki: 2.0i SOHC (133KM), 2.2 VTi DOHC VTEC (185KM), 2.2 VTi DOHC VTEC (200KM) oraz w topowej wersji Type S oferowanej jednak tylko na rynku japońskim, silnik 2.2 VTEC Type-S (220KM). Powstała także edycja specjalna, nazwana Prelude Motegi. Nazwa odnosiła się do słynnego toru zbudowanego przez Hondę w Haga District, Tochigi (Japonia). Sprzedaż piątej generacji Prelude
nie spełniała oczekiwań marki, produkcję zakończono w 2001 roku. Do tej pory Honda nie przedstawiła następcy.