HONDA Prelude BA 7-3 III
Lata produkcji | 1987 - 1991 |
Dostępne wersje nadwoziowe | coupe |
Silniki | 2.0i 16V (109KM, 114KM, 137KM, 140KM, 150KM) |
Skrzynie biegów | manualna; automatyczna |
Rozstaw osi (mm) | 2565 |
Długość (mm) | 4460-4511 |
Szerokość (mm) | 1709 |
Wysokość (mm) | 1250-1295 |
Marki | |
Model |
Honda Prelude III, czyli trzeciej generacji, to samochód osobowy zaliczany do segmentu G, to jest sportowych aut typu coupe. Zadebiutował w 1987 roku, jako następca drugiej generacji tego modelu. Oznaczony jest jako BA3/4/5/7. Stylistycznie był kontynuacją poprzednika, posiadał niemal identyczny wygląd, choć zmodernizowano nieco zarówno przód, jak i tył auta. Pozostały jednak chowane przednie reflektory. Występuje w jednej wersji nadwoziowej, jako 2-drzwiowe coupe. Nowy model otrzymał kilka ciekawych rozwiązań technologicznych, a chyba najciekawszym z nich jest wersja z wszystkimi czterema skrętnymi kołami. W konstrukcji dachu zastosowano materiały podnoszące sztywność (stal o podwyższonej sztywności). W 1987 roku, magazyn Road & Track opublikował materiał wspominający o wysokich możliwościach jezdnych wersji Prelude 2.0Si 4WS, która pokonała w teście slalomu takie marki jak: Lamborghini, Ferrari, czy Porsche. Rekordowy przejazd z prędkością 105.4 km/h, kiedy Corvette z 1988 roku uzyskała prędkość 104.4
km/h. Prelude III stała się także samochodem 1987 roku według magazynu Wheels. Na początku kolejnej dekady, w 1990 roku model przeszedł modernizację - zarówno stylistyczną, jak i mechaniczną. Pod maską montowano silniki o pojemności 2-lirów o mocach od 109 do 149 KM (w tym jednostka o pojemności 2056 cm3 oznaczona jako 2.0 SE i 2.1i w USA). Napęd przenoszony był na koła za pośrednictwem 4-biegowej skrzyni automatycznej, bądź 5-biegowej manualnej. Produkcję zakończono w 1991 roku, a rok później na rynku dostępny był następca, Prelude IV-generacji.