Honda odsłania silnik nowego Horneta. Co o nim wiemy?
Honda stopniowo zdradza kolejne szczegóły dotyczące koncepcji nowego Horneta. W końcu poznaliśmy najważniejsze - serce o pojemności 755 cm3 i niepowtarzalnym brzmieniu.
Po ujawnieniu pierwszych szkiców konceptu nowego Horneta w maju i zaprezentowaniu jego dźwięku silnika w ostatnich tygodniach, przyszedł czas również na detale dotyczące samego napędu.
To nowy, 8-zaworowy, dwucylindrowy silnik Unicam o pojemności 755 cm3, mocy 92 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 75 Nm. Co ważne, dostępnym w średnim zakresie obrotów (7250 obr./min), co ma przekładać się na płynność i przyjemność z jazdy.
Honda chwali się, że zastosowała w konstrukcji wał korbowy z wykorbieniami przesuniętymi o 270 stopni, a także nierównomierne odstępy między momentami zapłonu, mające owocować charakterystycznym, pulsacyjnym brzmieniem silnika.
- Przed rozpoczęciem tego projektu długo zastanawialiśmy się, jakie osiągi chcielibyśmy zaoferować kierowcy - mówi Fuyuki Hokosawa z Hondy. - Wiedzieliśmy, że konieczne jest zachowanie klasycznej mocy Horneta na szczycie obrotów, a jednocześnie chcieliśmy, aby uwspółcześniony silnik nowej generacji miał naprawdę wysoki moment obrotowy i zachował odgłos "pulsowania" przy niskich i średnich obrotach. Naszym celem zawsze było połączenie ich z lekkością prowadzenia i zwrotnością, aby każda przejażdżka - nawet w mieście - dawała jak najwięcej pozytywnych wrażeń i satysfakcji.
2022 Hornet Concept - Silnik
Więcej światła na koncept nowego Horneta rzuca wideo, które możecie obejrzeć powyżej. Oczekiwania w stosunku do tej maszyny są wyjątkowo wysokie. O tym, czy zostaną spełnione, mamy przekonać się w przyszłym roku.