Podczas targów Business Aviation Convention and Exhibition w USA Michimasa Fujino, prezes i dyrektor zarządzający Honda Aircraft Company poinformował, że budowa pierwszego odrzutowca HondaJet w wersji produkcyjnej dobiega końca.
Obecnie na linii montażowej Hondy znajduje się 6 samolotów. Producent poinformował również, że w ramach przygotowań do wprowadzenia samolotu na rynek zamierza podwoić liczbę osób zatrudnionych w fabryce. Testy maszyny przebiegają zgodnie z planem i ma ona niebawem otrzymać autoryzację TIA Federalnej Administracji Lotnictwa FAA.
Testowe odrzutowce HondaJet zostały sprawdzone z uwzględnieniem ponad 4 000 punktów pomiarowych i wykonały wiele lotów do oddziałów testowych zlokalizowanych na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Jednym z punktów programu testowego była wizyta w laboratorium klimatycznym McKinley w bazie lotniczej Eglin Air Force Base na Florydzie. W obiekcie tym znajduje się największa na świecie komora do testów klimatycznych, pozwalająca na odtworzenie niemal wszystkich warunków pogodowych występujących na naszej planecie, włączając w to skrajne temperatury w zakresie od -56 do 83 st. C.
Samoloty HondaJet są też poddawane zabiegom sprawdzającym wytrzymałość i odporność strukturalną. W specjalnie opracowanym programie testowym sprawdza się wytrzymałość zmęczeniową oraz wytrzymałość resztkową komponentów przy maksymalnym obciążeniu w czasie odpowiadającym trzem pełnym cyklom eksploatacji, a także tolerancję na uszkodzenia elementów kompozytowych w czasie odpowiadającym dwóm pełnym cyklom eksploatacji.
Źródło: Honda
ll/moto.wp.pl