Trwa ładowanie...
28-09-2010 14:20

Honda Jazz Hybrid

Honda Jazz HybridŹródło: zdjęcie producenta
d2cn3uy
d2cn3uy

Światowy debiut Hondy Jazz Hybrid w Paryżu będzie pierwszą okazją by przekonać się, że połączenie układu napędowego IMA z nadwoziem Hondy Jazz powiodło się bez uszczerbku dla funkcjonalności unikalnego systemu rozkładania siedzeń i zmniejszenia wymiarów wnętrza.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Pojemność bagażnika wynosi 300 litrów i zapewniając pełną funkcjonalność systemu składania siedzeń Magic Seats. Oznacza to, że siedzenia można złożyć całkowicie poziomo, w jednej płaszczyźnie z podłogą bagażnika, uzyskując tym samym pojemną przestrzeń bagażową o objętości 831 litrów. Można też złożyć siedziska ustawiając je w pozycji pionowej, co z kolei umożliwia przewóz wysokich przedmiotów za przednimi siedzeniami.

Hybrydowy układ napędowy IMA wraz układami sterowania został zapożyczony z produkowanych już modeli Insight oraz CR-Z. Dwie dekady prac badawczo-rozwojowych oraz dziesięć lat produkcji seryjnej uczyniły z systemu IMA wzór nowoczesnego, efektywnego i niezawodnego układu hybrydowego. System IMA jest już zainstalowany w ponad pół miliona samochodów.

(fot. zdjęcie producenta)
Źródło: (fot. zdjęcie producenta)

Jazz Hybrid otrzymał ten sam silnik i-VTEC o pojemności 1,3 litra, który stosowany jest w modelu Insight. Mimo wyższego nadwozia emisja CO2 w modelu Jazz Hybrid pozostała na poziomie bardzo zbliżonym do tej w modelu Insight i wynosi 104 g/km. Nowy Jazz z napędem hybrydowym jest w stanie poruszać się jedynie przy użyciu napędu elektrycznego w określonych warunkach, przy jeździe z małą i średnią stałą prędkością, co przyczynia się do uzyskania średniego zużycia paliwa wynoszącego zaledwie 4,4 l/100km

Jazz Hybrid zostanie wprowadzony do sprzedaży na wybranych rynkach europejskich na początku przyszłego roku. Do tego czasu zostaną też opublikowane dane homologacyjne, specyfikacja techniczna oraz cennik.

d2cn3uy
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2cn3uy
Więcej tematów