Honda Jazz Hybrid
Światowy debiut Hondy Jazz Hybrid w Paryżu będzie pierwszą okazją by przekonać się, że połączenie układu napędowego IMA z nadwoziem Hondy Jazz powiodło się bez uszczerbku dla funkcjonalności unikalnego systemu rozkładania siedzeń i zmniejszenia wymiarów wnętrza.
Pojemność bagażnika wynosi 300 litrów i zapewniając pełną funkcjonalność systemu składania siedzeń Magic Seats. Oznacza to, że siedzenia można złożyć całkowicie poziomo, w jednej płaszczyźnie z podłogą bagażnika, uzyskując tym samym pojemną przestrzeń bagażową o objętości 831 litrów. Można też złożyć siedziska ustawiając je w pozycji pionowej, co z kolei umożliwia przewóz wysokich przedmiotów za przednimi siedzeniami.
Hybrydowy układ napędowy IMA wraz układami sterowania został zapożyczony z produkowanych już modeli Insight oraz CR-Z. Dwie dekady prac badawczo-rozwojowych oraz dziesięć lat produkcji seryjnej uczyniły z systemu IMA wzór nowoczesnego, efektywnego i niezawodnego układu hybrydowego. System IMA jest już zainstalowany w ponad pół miliona samochodów.
Jazz Hybrid otrzymał ten sam silnik i-VTEC o pojemności 1,3 litra, który stosowany jest w modelu Insight. Mimo wyższego nadwozia emisja CO2 w modelu Jazz Hybrid pozostała na poziomie bardzo zbliżonym do tej w modelu Insight i wynosi 104 g/km. Nowy Jazz z napędem hybrydowym jest w stanie poruszać się jedynie przy użyciu napędu elektrycznego w określonych warunkach, przy jeździe z małą i średnią stałą prędkością, co przyczynia się do uzyskania średniego zużycia paliwa wynoszącego zaledwie 4,4 l/100km
Jazz Hybrid zostanie wprowadzony do sprzedaży na wybranych rynkach europejskich na początku przyszłego roku. Do tego czasu zostaną też opublikowane dane homologacyjne, specyfikacja techniczna oraz cennik.