Honda, Hyundai i Kia z problemami: znów fala akcji serwisowych
Akcja zgłoszona przez Honda Motor Europe dotyczy wszystkich odmian obecnie sprzedawanego modelu Civic (Civic 5D, Civic Tourer i Civic Type R). Wezwaniem do serwisu objęto samochody wyprodukowane w Wielkiej Brytanii między 29.02.16 a 31.03.16. Problem dotyczy nieprawidłowej obróbki zaworu ssącego w modulatorze VSA.
Może to doprowadzić do zablokowania jednego z zaworów zwrotnych, co w skrajnych przypadkach wpłynie na nieprawidłowe działanie układów ABS oraz CTBA (aktywnego hamowania w ruchu miejskim). Jak zapewnia producent usterka nie wpływa na działanie konwencjonalnego układu hamulcowego, który pracuje normalnie. Na polskim rynku akcja dotyczy 115 egzemplarzy. Właściciele wszystkich samochodów zostaną zaproszeni na bezpłatne naprawy w ramach akcji.
Hyundai Motor Poland poinformował UOKiK o konieczności przeprowadzenia akcji serwisowej związanej z modelem Tucson (TL/TLe), które opuściły fabryki w Korei Południowej i Republice Czeskiej. W samochodach wykryto nieprawidłowe działanie blokady zamka maski silnika. W niebezpiecznych sytuacjach może doprowadzić to do niespodziewanego otwarcia pokrywy silnikowej. Do Autoryzowanych Stacji Obsługi wezwanych zostanie 5141 samochodów, których właściciele zostaną listownie poinformowani o konieczności bezpłatnej wymiany uchwytu zaczepu maski i aktualizacji oprogramowania.
Z kolei Kia Motor Poland zgłosiła akcję serwisową dotyczącą modelu Carnival/Sedona. W samochodach wyprodukowanych w Korei Południowej wykryto usterkę zamka maski. Z powodu rdzy, która może pojawić się na zamku, możliwe jest nagłe otworzenie pokrywy silnikowej podczas jazdy. Właściciele wszystkich 829 samochodów, które zostały objęte Akcją Serwisową, zostaną poinformowani o akcji przywoławczej, która polegać będzie na bezpłatnej wymianie wadliwego zamka przedniej maski.
Numery VIN samochodów Hondy, Hyundaia i Kii objętych akcją serwisową, są dostępne na stronach internetowych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Marek Adamowicz