Honda HR-V - listopad 1999
HONDA HR-V, listopad 1999, Auto Moto Market
Przypisanie Hondy HR-V do segmentu samochodów rekreacyjno-sportowych jest oczywiste i nie wymaga żadnego komentarza. Gorzej ze znalezieniem klucza określającego jednoznacznie stylistykę nadwozia tego auta. Najłatwiej byłoby odwołać się do deklaracji samych twórców i uznać, że nowy model japońskiego koncernu łączy cechy wielu innych koncepcji - od limuzyny poprzez coupe, kombi i vana aż do samochodu terenowego. Jednym słowem - stylistyczny koktajl adresowany do klientów o niestandardowych upodobaniach, gotowych zaakceptować wszelką oryginalność.
Oryginalne jest również to, co kryje się pod maską Hondy HR-V. Dotyczy to zwłaszcza napędu na cztery koła sterowanego za pośrednictwem systemu DPS. W normalnych warunkach samochód jest "ciągnięty" przez napędzane permanentnie przednie koła, ale w momencie pojawienia się uślizgu lub boksowania, hydrauliczny system sterowany elektronicznie natychmiast dołącza napęd na oś tylną. Nowością jest możliwość zamówienia jako wyposażenia dodatkowego w tym modelu automatycznej bezstopniowej skrzyni biegów CVT. Jest to zatem pierwszy na świecie samochód łączący skrzynię CVT z napędem na cztery koła.
Samochód wyposażono w silnik o pojemności 1590 cc i mocy 105 KM (77 kW) wystarczającej do osiągnięcia przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 11,9 s oraz prędkości maksymalnej 162 km/h. Zawieszenie przednie modelu CR-V tworzą kolumny Mac Pherson, pojedynczy wahacz dolny i stabilizator natomiast z tyłu zastosowano oś de-Dion prowadzoną układem pięciu drążków i stabilizator.
Oprócz wykonanego starannie i z dbałością o każdy detal wnętrza, "Joy Machine" (bo taki przydomek nadano Hondzie HR-V) imponuje bogactwem wyposażenia standardowego oraz dbałością o bezpieczeństwo swoich - przeważnie młodych wiekiem i temperamentem - użytkowników. W cenie modelu podstawowego klienci otrzymują takie rozwiązania jak: dwie poduszki powietrzne, system ABS, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa, wzmocnienia boczne drzwi, immobilizer, centralny zamek, wspomaganie kierownicy, elektrycznie otwierane szyby przednie, regulacja położenia kierownicy oraz elektrycznie podgrzewane, regulowane i składane lusterka boczne.