Honda Forza 750 bez tajemnic. To największy miejski skuter marki

Honda oficjalnie pochwaliła się najnowszą odsłoną skutera Forza. To wariant z dużym z 2-cylindrowym silnikiem o pojemności 745 cm3. Japoński jednoślad robi wrażenie nie tylko osiągami, ale i wyposażeniem, będąc świetną alternatywą dla miejskich motocykli.

Honda ForzaHonda Forza 750 (2021)
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Aleksander Ruciński

Do Forzy 125 i 350 dołącza topowe wydanie 750 będące nie tylko najmocniejszą, ale i najbardziej luksusową wersją modelu. To propozycja, która łączy sportową zwinność z komfortem i wygodą na co dzień. Choć, jak przystało na skuter, jest to maszyna zaprojektowana głównie z myślą o jeździe w mieście, powinna sprawdzić się również na dłuższej trasie.

58-konny silnik generujący 69 Nm momentu obrotowego pozwala pokonać pierwsze 50 metrów w 3,9 sekundy. Jeździec reguluje prędkość jazdy przy pomocy elektronicznej przepustnicy współpracującej z 3-stopniową kontrolą trakcji i 3 trybami jazdy do wyboru: Standard, Sport i Rain. Różnią się one nie tylko sposobem oddawania mocy, ale i czułością systemów ABS oraz HSTC oraz ustawieniami pracy dwusprzęgłowej przekładni DCT.

Standardowo skrzynia pracuje w trybie automatycznym. Istnieje jednak możliwość manualnego wyboru przełożeń przy użyciu łopatek znajdujących się po lewej stronie kierownicy.

Honda Forza 750
© Materiały prasowe

Co ciekawe, skuter będzie oferowany także w słabszej wersji 35 kW. To ukłon w stronę klientów posiadających prawo jazdy A2. Niezależnie jednak od maksymalnej mocy, obiecywane średnie spalanie powinno oscylować w granicach 3,6 litra na 100 km. Przy 13,2-litrowym zbiorniku przekłada się to na 370 km zasięgu.

Konstrukcja Forzy została oparta na stalowej ramie o geometrii diamentu, do której przymocowano osprzęt. Przednie koło o średnicy 17 cali i tylne, 15-calowe zapewniają stabilną jazdę w każdych warunkach. Za ich zatrzymanie odpowiadają hamulce tarczowe z 4-tłoczkowymi zaciskami.

Jak przystało na skuter tej klasy, wyposażenie nie daje żadnych powodów do narzekań. Na pokładzie znajdziemy m.in. 22-litrowy schowek z ładowarką USB, głosowe sterowanie multimediami i funkcjami 5-calowego wyświetlacza, łączność Bluetooth, a także pełne oświetlenie LED, system bezkluczykowy SmartKey. Ceny Forzy 750 na razie nie są znane, ale biorąc pod uwagę pozostałą ofertę marki, można celować w okolice 50 tys. zł

Rodzina Honda Forza
© Materiały prasowe
Źródło artykułu: WP Moto

Wybrane dla Ciebie

Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Kawasaki Z1100 na 2026 r. Jeszcze więcej emocji
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Ducati prezentuje nowe modele Diavel V4 RS i Multistrada V4 RS
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Pierwsza jazda: Suzuki GSX-8T i GSX-8TT - takich motocykli chcemy
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Voge DS800 Rally: Nowy motocykl adventure już w Polsce
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Baggery na MotoGP. Amerykańskie wyścigi stają się globalne
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Wielki festiwal motocyklowy już niedługo. Kolejna edycja słynnej imprezy
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Voge SR 1 ADV - SUV wśród 125 cm3
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Harley-Davidson Street Bob - kupujesz silnik, reszta jest w gratisie
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Test: Honda GB350S - prostota znów się sprawdziła
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Konrad Dąbrowski gotowy na wyzwania Baja España Aragón 2025
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Test: Harley-Davidson Fat Boy - stylowa ikona popkultury
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę
Czołówka motocykla i auta. Alkomat wskazał przyczynę