Honda FCEV Concept: wizja przyszłości ogniw paliwowych
Kolejna generacja zasilanego wodorem pojazdu, jako pierwszy tego typu samochód na świecie, będzie wyposażona w moduł napędowy z ogniwami paliwowymi, który w całości mieści się w komorze silnikowej. Pozwoli to na efektywne rozplanowanie przestrzeni wnętrza oraz na elastyczne wykorzystywanie ogniw paliwowych w wielu typach pojazdów w przyszłości. Osiągnięto znaczny postęp w technologii budowy ogniw paliwowych, co umożliwiło ponad 60-procentowy wzrost gęstości mocy elektrycznej wytwarzanej przez ogniwa, przy jednoczesnym zmniejszeniu ich wielkości o 33 proc. względem FCX Clarity. Przewiduje się, że pozwoli to uzyskanie ponad 480 km zasięgu między tankowaniem trwającym ok. 3 minuty.
Prezentująca nowoczesny design Honda FCEV Concept otrzymała charakterystyczne, płynne linie nadwozia, podkreślające ultraaerodynamiczną sylwetkę. Producent twierdzi, że we wnętrzu znajdzie się duża ilość miejsca dla 5 osób. - FCEV Concept pozwala nam zajrzeć w przyszłość i poznać kierunki rozwoju samochodów z ogniwami paliwowymi, nad którymi pracujemy. Zaprezentowany samochód jest prototypem, ale pokazuje przyszłość bardzo realistycznie - powiedział prezes amerykańskiego oddziału marki, Tetsuo Iwamura.
Od niemal 20 lat Honda jest pionierem w dziedzinie rozwoju i wdrażania ogniw paliwowych do napędu samochodu. Prowadzone są rozległe badania - floty testowe wykorzystywane są przez administrację państwową oraz firmy leasingowe, które udostępniają pojazdy klientom indywidualnym. Leasing pierwszej generacji samochodu zasilanego przez ogniwa paliwowe (Honda FCX) rozpoczęto w 2002 r. Następnie kontynuowano prace z pomocą modelu FCX Clarity. W lipcu Honda zawarła długoterminową umowę o współpracy z General Motors, aby dalej rozwijać następną generację systemów ogniw paliwowych i technologii magazynowania wodoru.
Źródło: Honda
ll/moto.wp.pl